» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 9 בדצמבר 2019
כלי הנחיה
דף ראשי  מה זה למידה מרחוק  היבט פדגוגי  כלי הנחיה גרסה להדפסה

כלי הנחיה

הנחיית למידה ושליטה בתהליך בלמידה מרחוק בעייתית משום חוסר הקשר הבלתי אמצעי של המנחה והלומדים. למנהל הדיון אין קשר עין עם הלומדים. הוא אינו יודע אם משעמם או מעניין, אינו יודע כמה תלמידים הבינו ואינו יכול לנחש מה "הנוכחות" של הלומדים "בכיתה". סביבת למידה טובה יכולה לתת למנחה כלים שיקלו עליו ליצור דינמיקה של דיון. כלי שיאפשר לו "להציף" הודעה מוצלחת ששלח משתתף לקבוצת הדיון. כלי שינטר את ההשתתפות של הלומדים. כלי שיאפשר להגיב להודעות הלומדים, הן באופן אישי והן באופן קבוצתי. כלי שיאפשר למנחה לחלק את הכיתה לקבוצות עבודה ולהטיל על הקבוצות הללו מטלות שונות. כלים אלה קשורים למיומנויות וטכניקות של הוראה (ולא של למידה), ובאמת המורה או המנחה יכולים לשפר את ההנחיה, לאו-דווקא על ידי כלים, אלא על ידי יצירת נהלי עבודה נכונים. למשל: קבוצת דיון טובה היא קבוצה שיש בה מסה קריטית של השתתפות, כזו שיכולה להחזיק את עצמה (כלומר, רק השתתפות פעילה מזמינה השתתפות עוד יותר פעילה) מתן ציון בונוס למשתתפים בקבוצת הדיון יגדיל את ההשתתפות ויצור מסה קריטית התחלית. אכן, רוב הכלים האלה קשורים לכלים שיאפשרו למורים לבצע הערכה.
                                                                 

 19-12-03 / 10:37  עודכן ,  11-11-03 / 12:57  נוצר ע"י מתן ברנע  בתאריך 
 מידע - הקודםהבא - כלי הערכה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 12