» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שישי 20 בספטמבר 2019
מידע
דף ראשי  מה זה למידה מרחוק  היבט פדגוגי  מידע גרסה להדפסה

מידע

המידע, או במילים אחרות "תוכן", הוא חומר הגלם של הלמידה. סביבת הלמידה אמורה להקל על הלומד את הגישה למידע ולהגיש לו כמה שיותר מידע באופן הנוח ביותר. מובן שבסביבת האינטרנט הקישור למאגרים הוא תכונה בסיסית, אולם סביבת הלמידה אמורה להקל על הלומד את הגישה למאגרים אלה, ואף לספק לו חומרים באתר הקורס עצמו. לכן, תכונה מתבקשת היא היכולת של המרצה להעלות חומרים לאתר הקורס. עם זאת, רבים מאמינים שישנם תכנים המתאימים יותר ללמידה בתצורת WBT, בעוד שישנם תכנים הדורשים את "המגע האנושי", קרי, התקשורת הבלתי אמצעית בין המדריך ללומדים במסגרת כיתתית. יש הרואים בהעברת תכנים בעלי אוריינטציה טכנית (כגון: לימוד אפליקציות תוכנה, הפעלת מכונה וכדומה) מתאימים יותר להמרה בתצורת WBT, בעוד שקורסים בעלי תוכן "אנושי" – בתחומים של ניהול, יחסים בין אישים וכדומה אינם מתאימים. אך יחד עם זאת, גישה זו הולכת ונעלמת מהעולם ובעידן הנוכחי, כאשר חושבים במונחים של עלות-תועלת, אכן ה –WBT היא השיטה המועדפת.
כלים נוספים בעלי חשיבות הם מנוע חיפוש טוב (או קישור מוער למנוע כזה), מונחון (Glossary) ונווט אתרים.
השימוש בתוכן מולטימדיה הוא כמובן מומלץ, אולם אין זה המאפיין הבלעדי של סביבת למידה. סביבת הלמידה חייבת לאפשר למרצה לעשות שימוש במגוון רחב של תכנים: טקסטים, מצגות, תמונות, וידאו, קול, פלאש, ג'אוה וכו'.

 19-12-03 / 10:45  עודכן ,  11-11-03 / 12:57  נוצר ע"י מתן ברנע  בתאריך 
 תקשורת - הקודםהבא - כלי הנחיה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2