» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שישי 20 בספטמבר 2019
כלי הערכה
דף ראשי  מה זה למידה מרחוק  היבט פדגוגי  כלי הערכה גרסה להדפסה

כלי הערכה

סביבת הלמידה צריכה לאפשר למורה לבצע הערכה של תלמידיו, ולתלמידים עצמם להעריך את מצבם. ההערכה יכולה להיות מקומית, חד-פעמית בתהליך הלמידה, כמו "בחן את עצמך", ויכולה להיות רציפה לאורך תהליך הלמידה כולו באמצעים של הערכת תהליכים כמו "פורטפוליו". כלי הערכה איכותי חייב לעמוד בשלושה קריטריונים: מהימנות, תקיפות והגינות. מהימנות הערכה מצביעה על עקביות תוצאות ההערכה על פני הזמן ובין מעריכים שונים. הערכה נחשבת מהימנה כאשר לומד העובר את ההערכה יקבל אותו הציון, גם אם יעבור את ההערכה במועדים שונים וגם כאשר מעריכים שונים ובלתי תלויים מבצעים את ההערכה. תקפות של הערכה בודקת האם ההערכה מודדת בפועל את מה שהיא אמורה למדוד דהיינו, האם היא בודקת את כל מה שהיא צריכה לבדוק ורק את מה שצריך לבדוק. כלי ההערכה יעמוד במבחן התקפות באם יבצע מעקב אחר המטלות שעל התלמיד לבצע ללא כל השפעות חיצוניות (קשיי שפה, קריאה של התלמיד וכדומה), וצמצום האפשרות של קבלת תוצאות שליליות לא מכוונות של ההערכה על תכנית הלמידה. הגינות פירושו שההערכה צריכה לאפשר ללומדים משני המינים וממגוון הרקעים להצליח באופן שווה. הסביבה צריכה לאפשר הגשת מטלות על ידי התלמידים (אם בכלי מיוחד ואם בדוא"ל), וכן לאפשר למורה להגיב למטלות אלה ולתת משוב. תוכנה נוחה תיתן למורה גם אפשרות לתת ציון ולארגן את הציונים לדו"ח. חשוב לציין, את הבעייתיות של מבחנים מרחוק שמטרתם מתן ציון בלמידה מרחוק. יתכן שכיום עדיין צריך לכנס את הלומדים לזמן ומקום שניתן יהיה להשגיח עליהם בו לצורך מבחן, או לוותר על מבחן כזה.


 

 06-12-03 / 21:11  עודכן ,  11-11-03 / 12:58  נוצר ע"י מתן ברנע  בתאריך 
 כלי הנחיה - הקודםהבא - נוחות שימוש 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3