להתריע על תוכן שאינו נמצא באתר
אם בדרך כלל, משתמשים מחפשים באתר שלך משהו ספציפי ואין לך אותו, כדאי להודיע על זה מראש לגולש. ככה הוא לא יבזבז את זמנו היקר בחיפושים שהם לשווא. אחרת, הוא יסיק שהאתר שלך אינו שווה ולא יבקר שוב. לדוגמא, אם אתה מוכר ספרי ילדים ואין לך את הספרים של "הרי פוטר" כדאי להודות בזה מההתחלה כי יש סבירות גבוהה שמשתמש יחפש פריט זה. כמובן, עדיף להוסיף את מה שחסר, אמנם זה לא תמיד מתאפשר מסיבות שונות, כמו:
- זה בניגוד לחוק או לזכויות יוצרים לספק את התוכן הנדרש (כמו עותק און-ליין של ספר)
- אתה נמנע מבחינה כספית מלתת שירות מסוימת (כמו מרכז לקוחות שמאויש 24 שעות ביממה)
- לא כדאי לך לבצע פעולות מסוימות (כמו לשלוח את המוצר שלך בדואר מהיר לחו"ל)
- אזל לך המלאי של פריט מסוים או סדרה מסוימת, או שהמלאי עוד לא הגיע.
בכל המקרים האלו כדאי להתריע למשתמש מראש על החוסר.
איך יודעים מה גולשים מחפשים?
כדי לקבל תמונה על מה שמבקרי האתר שלך מחפשים אפשר להסתמך על:
- פניות טלפוניות של לקוחות או פניות בדואר אלקטרוני.
- רשימות ממנוע החיפוש באתר.
- אתרים אחרים: אם האתרים הטובים ביותר בתחום שלך מספקים מידע או שרות ספציפי, קרוב לוודאי שמבקרים יצפו ממך אותו דבר.
איפה להודיע על תוכן שאינו נמצא
אמנם, הודעות על חוסרים לא צריכים להופיע בעמוד הבית של האתר. צריך לחשוב בהגיון "איפה משתמש יבדוק כדי לקבל את המידע הספציפי שהוא מחפש?". לדוגמא, סביר להניח, שמשתמש שרוצה לקנות את הספר החדש של "הרי פוטר" יסתכל בעמוד של "ספרים חדשים". כדאי שיופיע שם הודעה שאי אפשר לספק את הסחורה. בנוסף, אפשר להכיל דף באתר של "שאלות נפוצות" (FAQ – FREQUENTLY ASKED QUESTIONS).
תעזור למשתמש
אם אתה לא יכול לספק מידע או שירות או מוצר למשתמש, תפנה אותו לאתר שכן יכול לעזור לו – אפילו אם זה אתר של המתחרה שלך. זה מוסיף ערך לאתר שלך ומשתמש יסמוך עליך ויחזור עוד הפעם. כאשר מדובר באתר מסחרי, יכול להיות שתאבד את הקניה הספציפי של הקונה כי אולי היה בוחר חלופה אחרת. אמנם ישנה אפשרות שיתחיל את החיפוש הבא אצלך דווקא כי אתה הצלחת לספק לו המידע הדרוש לו.