» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
שיטות נוספות לבקרה
דף ראשי  אנימציה מבוססת מחשב  שיטות לביקורת על אנימציה  שיטות נוספות לבקרה גרסה להדפסה

מעקב אחר פעולה חיה 

נתיבים של אובייקטים במסלול של האנימציה יכול להתרחש ע"י מעקב אחר פעולה חיה. אנימציה מסורתית משתמשת ב - Rotoscoping (לפני עידן המחשבים, העמדת אנימציה הנקראת Rotoscope שימשה להקרנת רצף פעולות על פני השטח כך שניתן יהיה לעקוב אחר רצף זה. במציאות של היום, ישנם כלים המספקים דרכים יעילות להצגת קסם דיגיטלי או מציאות גמישה. משתמשים בכך לעיתים קרובות כדי לאחד דמויות מצויירות עם סביבה מציאותית וכן לשם אפקטים מיוחדים בסרטים באורך מלא). סרטים נעשים כאשר אנשיםחיות מציגים חלק מהשחקנים באנימציה, לאחר מכן אנימטורים מציירים על הסרט, משפרים את הרקע ומחליפים שחקן אנושי עם תחליף מצויירים.

טכניקה אחרת היא לקשר כמה סוגי מצביעים לנקודות מפתח בגוף האדם. ע"י מעקב אחר עמדות המצביעים, ניתן לקבל מיקום של נקודת המפתח התואמת במודל המצויר. דוגמא לסוג זה של מנגנון הידברות הוא "כפפת הנתונים", אשר מעריכה את העמדה והכיוון של היד הלובשת, כמו גם, הטיה של מצביע.

 

תנועה מופשטת ותנועה דינאמית

מכניקה של תנועה מופשטת מתייחסת לעמדותיהם ולמהירותם של נקודות. תיאור תנועה מופשטת של סצינה מיוצגת כך: "הקוביה בנקודת מוצא בזמן 0=t. לאחר מכן היא נעה בתאוצה קבועה בכיוון (1,1,5)", לדוגמא.

מנגד, טכניקה דינמית לוקחת בחשבון את החוקים הפיזיים המנהלים את התנועה המופשטת (לדוגמא, חוקי ניוטון עבור גופים גדולים, משוואות אויילר – לגרנג' עבור נוזלים וכו'). חלקיק נע בתנועה בעלת תאוצה הפרופרציונלית לכוחות הפועלים עליו, יציבות הפרופורציונאליות היא מסת החלקיק. כך, תיאור דינמי של סצינה יכולה להראות: "בזמן t=0 שניות, הקוביה נמצאת בעמדה ( 0 מטר, 100 מטר, 0 מטר). המסה של הקוביה היא 100 גרם. כוח הגרביטציה פועל על הקוביה". באופן טיבע, התוצאה של סימולציה דינמית של מודל זה היא נפילתה של הקוביה.

 

 

 01-10-04 / 06:22  עודכן ,  01-10-04 / 06:15  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 שיטות לביקורת על אנימציה - הקודםהבא - הצגת האנימציה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 6