» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
שיטות לביקורת על אנימציה
דף ראשי  אנימציה מבוססת מחשב  שיטות לביקורת על אנימציה גרסה להדפסה

שליטה באנימציה תלויה בשפה המתארת אותה. מנגנוני שליטה באנימציה יכולים להיעשות בטכניקות שונות.

 

בקרה מפורשת ומלאה

שיטה זו היא הפשוטה ביותר. כאן האנימטור מספק תיאור של כל המתרחש באנימציה, או ע"י פירוט שינויים פשוטים, כמו שינויי גודל, תרגום ורוטציות, או ע"י  הספקת תמונות מפתח המכילות מידע ושיטות אינטרפולציה לשימוש בין תמונות המפתח. אינטרפולציה זו עשויה להינתן מפורשות או (במערכות אינטראקטיביות) הפעלה ישירה ע"י העכבר, ג'ויסטיק, או באמצעות כל התקן חיצוני. דוגמא לאופן כזה של שליטה ניתן לראות במערכת BBOP.

בקרה פרוצדורלית

מבוססת על תקשורת בין אובייקטים שונים לקביעת תכונותיהם. בקרה פרוצדוראלית מהווה חלק משמעותי מכמה מנגנוני בקרה. במיוחד, מערכות המבוססות על גורמים פיזיים, עמדתו של אובייקט אחד יכולה להיות מושפעת מתנועתו של אובייקט אחר (לדוגמא; כדור לא יכול לעבור דרך קיר); במערכות המבוססות על שחקנים , שחקנים מסוימים עשויים להעביר את העמדות שלהם לשחקנים אחרים בכדי להשפיע על התנהגותם.

מערכת המתבססת על אילוצים

אובייקטים מסוימים בעולם הפיזי נעים בקווים ישרים, אך רבים נעים באופן הנקבע ע"י אובייקטים אחרים אשר איתם הם בקשר, ואין הכרח כי מרכיב תנועה זה יהיה קווי. תנועה כזו יכולה להיות מדוגמת ע"י אילוצים.  פירוט סדרת מצויירים ע"י שימוש באילוצים הוא לעיתים קל יותר לשימוש משיטה הבקרה המפורשת. הסיומת של מערכות אנימציה מבוססות אילוצים לשם תמיכה בדירוגם של האילוצים וכדי לספק תנועה היכן שהאילוצים מתוארים ע"י דינמיקה של גופים פיזיים ומאפיינים מבניים שלהם, הינו נושא של מחקר פעיל.

 01-10-04 / 06:10  עודכן ,  29-09-04 / 14:43  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 שפות אנימציה- שפות גרפיות - הקודםהבא - שיטות נוספות לבקרה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 5