אנימציה היא רווחים מחושבים של קריקטורות אשר יכולים להביא עוויתות כגון אלו לחיים. כל תנועת תווי פנים כזו דורשת:
- תנועת אנימציה הקרובה אל הפוזה.
- תנועה חופפת לתוך ומחוץ לפוזה.
- אנימציה שנונה של הפוזה או "להקפיא" את הפוזה עם משמעות דרמטית כאשר מציירים, לעולם לא להגיע למקום בבת אחת אלא אם כן ישנה סיבה לכך (בד"כ אין סיבה לכך).
אלו הן שלוש דוגמאות של אנימציות קלאסיות: הדוב בעל ה"תפיסה הכפולה" לתוך פוזה, העכבר ה"נתפס" לפוזה. וגרסה אחת של "בעירה איטית".