» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
עקרונות האנימציה
דף ראשי  עקרונות האנימציה גרסה להדפסה

"מחשב הוא כמו עיפרון. זהו עפרון מדהים מאוד. {אבל} מחשבים לא יוצרים אנימציות יותר משעיפרון יוצר ציור"

 

 

עקרונות האנימציה: שימושי עבור אנימציה מסורתית וכן עבור אנימציה מודרנית.

 

"רבים מעקרונות האנימציה המסורתית פותחו בשנת 1930 ע"י הסטודיו של וולט דיסני. עקרונות אלו פותחו לשם יצירת אנימציה, במיוחד עבור אנימציות בעלות אופי, יותר מציאותיות ומבדרות. עקרונות אלו ניתנות ליישום גם עבור אנימציה תלת-מימדית".

עקרונות אלו חשובים לשם ניתוח האנימציה, מסורתית או מודרנית, כאשר מפרקים את הציור לרכיבים שונים, הדגמת תהליך יצירת האנימציה נעשה ברור יותר.

האנימטור חייב להתחשב במספר גורמים בעת תכנון ויצירת תנועה מצויירת. בראש ובראשונה יש לתכנן תוכנית לתנועה שהדמות אמורה לבצע. ברגע שהתוכנית ערוכה, ניתן לשרטט ולצייר סקיצות טיוטה של התנועות הממשיות של הדמות. (בשלב זה האנימטור אמור להכיר היטב את הדמות כך שתנועותיה תיראנה טבעיות.) לאחר מכן, מציירים את פוזות המפתח של הדמות (או ה"קיצוניות") ואחר כך משתמשים התמונות אלה כמורי דרך לשם ציור תנועות הביניים.

ככל שטכניקות האנימציה התפתחו עם הזמן, כך שהשימוש בשפה המקצועית תיאר חלק מדויק של האנימציה,לדוגמא: אנימטורים החלו לומר משפטים כמו" הבט על הגמישות של הדמות". שמותיהם טכניקות מסויימות ידועים כעקרונות האנימציה. ישנם אחד עשרה עקרונות עיקריים של אנימציה, אשר נחשבים כתנ"ך של האנימטורים, נפרטם בנפרד:

 

כיווץ ומתיחה

תזמון ותנועה

הקדמה, פעולה ותגובה

במוי

מעקב וחפיפת פעולה

התאמת מהירות

פעולה ישירה ופעולה הנעה פוזה לפוזה

תאוצה ותאוטה

הגזמה

פעולה משנית

תנועה קשתית

עניין

 

 24-10-04 / 03:51  עודכן ,  21-09-04 / 01:06  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 שאלות חזרה - הקודםהבא - כיווץ ומתיחה 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3