שפות גרפיות
בעיה אחת בשפות מילוליות הינה חוסר היכולת לדמיין את הפעולה ע"י הסתכלות על הפלט. הפקת אנימציה בזמן אמת היא מעבר ליכולת רוב החומרה של המחשב.
שפה גרפית מתארת אנימציה באופן יותר ויזואלי. השימוש בשפות אלו נעשה לשם ביטוי,הערכה והכללת שינויים סימולטאניים אשר מתרחשים באנימציה. הרעיון העיקרי של השימוש בשפות אלו הוא מילוי מקום למבנה הויזואלי של השפה המילולית. האנימטור מספק תמונה של הפעולה ובמידת מה,ישנה עדיפות לכך מכתיבה מפורשת של הפעולות.
דוגמאות למערכות ולשפות: GENESY, DIAL, S-Dynamics System.