» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
המשך
דף ראשי  עקרונות האנימציה  הקדמה, פעולה ותגובה  המשך גרסה להדפסה

 

ההקדמה שימושית להכנת עינו של הצופה ע"י מחוון וויזואלי לצופה על העתיד להתרחש. מחוון וויזואלי יכול להיות הבעה, רגש או פעולה או אפילו שילוב שלהם. באופן כללי דרושה הקדמה ארוכה לתנועות מהירות. בסרטים מצויירים קלאסיים, קורה הרבה שדמות מזנקת מחוץ לתמונה ומשאירה מאחוריה עננת אבק. בדרך כלל, מיד לפני הזינוק ישנה תנוחה בה הדמות מרימה רגל ומכופפת את שתי הזרועות כאילו היא מתכוננת לריצה. זו התנוחה המקדימה לזינוק אל מחוץ למסך.

התנועה הקלה ביותר לכל כיוון מתוגברת עם התזוזה לכיוון הנגדי אשר חוזרת לתוך הפעולה המקדימה של הפעולה המרכזית. 

הערה: ציור ההקשר הריאלי הינו בעל ערך קטן כך שלעיתים קרובות עדיף להוציאו.

בהנפת גולף אנו מוציאים מהציור המרכזי את החבטה (למעשה) בכדור; בבעיטת כדור פוטבול, מדלגים על נגיעת הרגל בכדור, וכו'. השפעת תכסיס זה היא "טשטוש" ההוצאה לפועל כי אין רואים זאת אף פעם.

 

דוגמא נוספת, תזוזה בין צדדים קיצוניים של מטוטלת. פעולה של מטוטלת המצויירת בעמדה המרכזית, בעלת ערך ויזואלי קטן לשם המחשת התנועה. זוהי העמדה הקיצונית של המטוטלת המתארת את התנועה ומעניקה לה קצב. תחילה, קצה אחד מהווה הקדמה-התכוננות ע"י תזוזה אחורה, הפעולה - מעופה כלפי מעלה תוך כדי התעוותות נגררת – התכווצות או הגדלה (או משיכה נגררת למעלה במידה ומדובר בתנועה כלפי מטה). הקצה השני הוא הקצה בו מתרחשת התגובה – החזרה מהתזוזה- התכווצות או מתיחה והתמקמות.

 

 

 24-09-04 / 11:47  עודכן ,  23-09-04 / 22:16  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 הקדמה, פעולה ותגובה - הקודםהבא - שימוש באחיזת עניים 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3