"קהל הצופים המסתכלים בסצינה מצויירת לא יוכלו להבין את האירועים על המסך אלא אם כן רצף מתוכנן של פעולות המוביל אותם
מתנועה אחת לבאה אחריה בבירור. הם חייבים להיות מוכנים לתנועה הבאה ולצפות לה לפני התרחשותה".
תנועות באנימציה מתרחשות בד"כ בשלושה שלבים. ההקדמה לתנועה – בה הגוף בדרך כלל "לוקח תנופה" על ידי הטיה לכיוון נגדי, הפעולה עצמה והתגובה לפעולה – בה האובייקט מקבל מכה חזרה, מושפע מהפעולה וכו'.
בכמה מקרים מהבחינה הפיזיקלית נדרשת ההקדמה. לדוגמא, לפני זריקת כדור גולף יש להניף תחילה את המקל אחורה, ההנפה לאחור מהווה הקדמה. הזריקה עצמה היא התנועה.