» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
הגזמה
דף ראשי  עקרונות האנימציה  הגזמה גרסה להדפסה

"נוצרה מבוכה בקרב האנימטורים כאשר וולט ביקש לראשונה יותר מציאותיות ולאחר מכן, העביר ביקורת על התוצאות בגלל שלא היו מוגזמות מספיק".

כדי ליצור אנימציה משכנעת ומשעשעת, בעיקר בסגנון Cartoons (סרטים מצוירים), חשוב להגזים באופן יצירת התנועה. עקרונות תנועה שבחיי היום – יום נראים מזערים, יש ליצור את היצירה בצורה מוגזמת כדי ליצור את האשליה. ההגזמה אף מאמתת ומדגישה את הפעולה, הרגש והתחושה של האובייקט.

אין זה אומר שמגזימים בכל מראה בודד של האובייקט או דברים חיים, או הגזמה בחלקים רנדומאליים,יש לבדוק תחילה מה המטרה בתנועה מסוימת או ברצף של תנועות ואילו חלקים צריכים להיות מוגזמים. ניתן להגזים במידת מה במראות או בתכונות המתאימות למצב הרוח הקשור. בדרך כלל כשעושים אנימציה בהתאם לדיאלוג מקשיבים לדיבור ובוחרים נקודות שנשמעות חשובות יותר ובעלות משמעות, ואז מדגישים תנועות ופוזות המצויות בנקודות אלו.

הגזמה רבה מידי, והאובייקט או החיה יראו שלא במקום ומעוותות. מעט מידי, וההשפעה הרגשית של התמונה תופחת.לדוגמא, בפעולת ההפתעה, הדמות תזדעזע, תעוף החוצה מנעליה, העיניים יצאו ממקומן, נשירת שיער או זנב וכדומה. אלו פעולות המופיעות בהגזמה הממחישות את ההפתעה בה מצויה הדמות.

 

 

 

 01-10-04 / 00:47  עודכן ,  22-09-04 / 16:19  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 תאוצה ותאוטה - הקודםהבא - פעולה משנית 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 6