ניתן לסווג אנימצית מחשב לאנימציה דו- מימדית ותלת מימדית. למרות ששתי קטגוריות הללו בעלות אותה גישה כלפי אנימציה, הדרך בה כל תמונה מצויירת בכל אחת שונה באופן דרסטי.
באנימציה דו מימדית, אופן עשיית הסצינה זהה למדי לאופן בו מצייר אומן על גליון ציורים. רק שבמקום להשתמש בעיפרון או במברשת , נעשה שימוש בעכבר או טבלה גרפית. בתוכנות המחשב ניתן למצוא את כל הכלים שהאומן משתמש בהם בד"כ. כלי ריסוס, מחקים, סוגים שונים של מברשות, עפרונות וטפטים, בתוכנה ישנה אפשרות ליצירת אפקטים נוספים כמו צללים, השתקפויות, נצנוצים וכדומה. למעשה הכל מצוי בתוכנה. למרות שהכלים מצויים מן המוכן, האומן חייב להיות בעל יכולת ציור וצביעה.
לעומת זאת, באנימציה תלת מימדית כל אובייקט בסצינה חייב להיות מפוסל בצורה תלת מימדית הנקראת מודל "פריים עשוי תיל"- זהו למעשה מודל הנעשה מסדרה של קוים המאונכים אחד לשני בהתאם לקווי גובה משורטטים של האובייקט.
כפי שניתן לנחש,יש צורך להיות אומן טוב כדי לעבוד באנימציה דו מימדית, אך יש להיות פסל טוב כדי לעבוד באנימציה תלת מימדית.