אתגר נוסף וייחודי למחשוב מבוסס עט הוא איך מרכז תשומת הלב של המשתמש – הסמן – יכול להיות קשה לראייה. כשקצה העט נמצא על הדיגיטייזר, העט עצמו ויד המשתמש חוסמים את מה שמתחת לקצה העט. פתרון אפשרי אחד הוא לתת משוב כשהמשתמש מרחף מעל קונטרולים שעליהם אפשר להקיש או להפעיל איך שהוא. תופעת לוואי חיובית של מימוש התנהגות זו היא שהאפליקציה ברורה יותר למשתמשי עכבר גם כן.
לדוגמא, השפה הפנימית של כפתור בMicrosoft Windows XP נהיית מודגשת כאשר סמן עובר מעליו.
שימוש במשוב ריחוף לסימון נקודות חמות
כאשר משתמשים בעכבר, משוב הריחוף הוא משוב נוסף. בכל מקרה יחסית כל לראות שקצה הסמן חותך את גבולות המלבן של הכפתור. לעומת זאת, כשמשתמשים בעט, זה יכול להיות קשה לראות את המיקום המדוייק של הסמן, אז משוב נוסף הוא חשוב. האיור הבא ממחיש את האזור שיכול להיות קשה לראות על המסך כשמשתמשים בעט.
העט והעצבעות של המשתמש מסתירים את הסמן
האפליקציה שלך יכולה לספק משוב ויזואלי יותר טוב לקצה העט אם היא תשתמש בסמנים סימטריים. זה עדיף בגלל שכך גם משתמשים שמאליים יכולים לראות את הסמן. בנוסף, סמנים עם נקודות חמות ברורות למשתמשים ימניים ושמאליים כאחד, עוזרים להם לדייק יותר כאשר הם מצביעים על אובייקטים.
סמנים לדוגמא
סוגי הסמנים הבאים עובדים טוב בשימוש בעט:
סמנים עם נקודה חמה ברורה. החץ החד מוסר במדויק היכן העט יבוא במגע עם המטרה. |
סמנים סימטריים. סמנים פתוחים וסימטריים עובדים היטב בשביל משתמשים שמאליים וימניים בגלל שהם לא מערפלים את משטח הכתיבה והם פחות חבויים על ידי העט והיד. |
סמנים עם חוד מוגדר היטב. הסמן מדמה את צורת קצה הכלי במקום לספק תמונה של הכלי עצמו. |
סוגי הסמנים הבאים לא יתאימו כל כך טוב בשימוש בעט:
סמנים בלי קצה או מצביע ברור. אלה יכולים להיות קשים להכוונה. |
סמנים עם תמונות מרובות. היד או העט עלולים להסתיר את הסמנים האלו. |
סמנים עם אנוטציות שעוקבות אחרי הנקודה החמה של העט. הם יכולים להסיח את הדעת ואין להם נקודה חמה ברורה. |