» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום חמישי 2 במאי 2024
הצבע על אוביקט
דף ראשי  פיתוח  עיצוב  העט כמכשיר הצבעה וקלט  העט כמכשיר הצבעה  הצבע על אוביקט גרסה להדפסה

הצבעה עם עט ועם עכבר הם שתי דברים שונים, ולהצביע עם עט יותר קשה. להקליק עם עכבר זו תנועה אנכית שנעשית עם אצבע אחת. תנועת השריר של המשתמש נקלטת על ידי מכשור עם קפיץ שמפריד בינה לתנועת ההצבעה האופקית. עם העט, המשתמש מצביע ומקיש עם אותם שרירי זרוע, כף יד ואצבע. זה משפיע על הדיוק של ההקשה או של ריחוף העט מעל אוביקט. הקשה וריחוף דורשות תנועות שריר מדויקות וזה יכול להיות קשה למשתמשים חדשים במחשבי לוח.

 

הגדל את הנקודות החמות שבממשק המשתמש שלך. דוגמאות לקונטרולים שמציעים נקודות חמות מוגדלות:

    תיבות גלגול

    סימון טקסט בתיבות טקסט

    כפתורים

    נקודות ההגדלה של אזור סימון

 

הקשה יכולה לפעמים לגרום לתנועת גרירה קלה אם העט מחליק על המסך. שקול איך תוכל האפליקציה שלך למנוע התנהגות לא צפוייה על ידי עיצוב קפדני שלא יהיה תלוי בגרירות והחלקות קלות. אם אתה דורש גרירה עם עט כדי לקבוע מיקום על המסך, השתמש בקפיצות למקום כדי לעזור למשתמש למקם את העט עם יותר דיוק.

 

בנוסף, כדי למקם את העט להקשה על תפריט או כפתור על המסך, המשתמש יצטרך להזיז את העט מרחק גדול יותר מאשר אם היה מזיז עכבר. בגלל זה, עייפות בשרירי היד והזרוע קורות יותר מהר בשימוש בעט. הורד את כמות תנועות היד על ידי מיקום הגיוני של התפריטים על המסך. הייה בטוח שתפריט קיצורים וכל תת-תפריט יופיעו ליד הסמן ולא באמצע המסך.

 

 

כמו כן, כשהמשתמש מחזיק את העט, ידו עלולה להסתיר תפריטים, אוביקטים או כוונים. כשלוקחים בחשבון עבודה עם עט, חשוב להבין היכן עלול המשתמש להשעין את ידו. בגלל היציבה האגרונומית הנפוצה, משתמשים בדרך כלל מניחים את ידם על החצי התחתון של המסך. כך, כל אובייקט או תפריט שמופיע מתחת לידו של המשתמש יהיה מוסתר חלקית וקשה לזיהוי.

 

 

 

הארכת התנהגות דמויית-עכבר

גישה נוספת היא לנצל את העט על ידי הארכת התנהגויות דמויות עכבר שתתאים להנחיות העיצוב של Microsoft Windows רגיל וגם לגירסת ה Tablet PC. על ידי ניצול ההבחנות בין הודעות עט והודעות עכבר בשירותי הדיו של Microsoft Windows XP Tablet PC Edition, אפשר להציע חוייה ייחודית יותר למשתמשי עט בלי להפריע להתנהגות עכבר רגילה.

 

לדוגמא, לתיבות גלגול יש נקודות חמות קטנות. זה עושה אותן קלות לשימוש עם עכבר, אבל קשות לשימוש עם עט. זה קורה בגלל שהעכבר מקל על המשתמש למזער תנועה אופקית בזמן לחיצה.

 

שימוש בעכבר לריחוף מעל תיבת גלגול

 

אפשר להקל על שימוש בקונטרול תיבת גלגול עם עט על ידי:

    יצירת תיבת גלגול גדולה מספיק להתאמה לעט. החסרון כאן הוא באובדן שטח מסך וחוסר

      התאמה לממשק מבוסס עכבר.

    החלפת תיבת הגלגול בקונטרולים אחרים, כגון סליידר, שמתאימים יותר לעבודה עם עט.

      במקרה כזה ייתכן ולא נקבל את רמת הדיוק שרצינו.

    יצירת תת-מחלקה של תיבת הגלגול שתגדל כשהעט ירחף בקרבתה. הפתרון הזה דורש יותר

      זמן פיתוח משני הראשונים, אך אין לו את החסרונות שלהם.

 

 

שימוש בעט לריחוף מעל תיבת גלגול מותאמת

 

הגישה הזאת לא משפיעה על צורת העבודה של האפליקציה על מחשב רגיל, והיא מקיימת את הפונקציונליות של הנקודה החמה המקורית. לכן משתמשים מיומנים בשימוש בעט לא מועטים על ידי נקודה חמה שזזה להם מתחת לעט.

 12-01-04 / 17:27  עודכן ,  29-12-03 / 13:20  נוצר ע"י יעקב פינקלשטיין  בתאריך 
 העט כמכשיר הצבעה - הקודםהבא - עבודה עם קצה עט 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2