השלמת תוכן באתר
בתור מעצב אתר, זה מאד חשוב לתחזק את האתר ולעדכן אותו במידת הצורך. בנוסף, כדאי לבדוק האם האתר באמת משרת את המשתמש ומספק את הצרכים שלו. מצד אחד, אפשר שהמידע שאתה "אמור" לספק אינו מופיע באתר. מצד שני, יכול להיות שהתוכן אכן נמצא, אבל קשה לגולש לאתר אותו.
איך יודעים אם חסר משהו באתר?
- השוואה לאתרים אחרים - תבדוק את עשרה האתרים המובילים בתחום שלך. אם מידע מסוים מופיע אצלם, סביר להניח שגולשים ייצפו את זה גם ממך.
דוגמא מהאתר של ידיעות אחרונות
לאחר כל כתבה ומאמר ניתנת אפשרות לגולש להוסיף תגובה ולקרוא את תגובות שאר הגולשים. שרות זו ניתנת גם באתרי חדשות אחרות בארץ, כמו וואלה. לכן, כדאי למי שמעצב אתר חדשות לתת אופציה זו לקוראים.
- פניות ישירות של משתמשים – בדרך כלל, גולשים יכולים לשאול שאלות, לתת ביקורת או להגיב למעצב/ מתחזק האתר על ידי דואר-אלקטרוני או שיגור של תופס משוב. אם קבלת הרבה פניות לגבי נושא מסוים, כנראה יש צורך לספק מידע זו לכלל המשתמשים שמחפשים אותו. אם התוכן אכן נמצא באתר אך קשה לאתר אותו, תכניס קישור בולט יותר או תשנה את המיקום שלו כדי שיהיה קל יותר לגולש להגיע אליו. בצד שני של המטבע אמנם, אין לסמוך לחלוטין על דפי משוב של משתמשים כי לפי המחקר מאמר של אלן) מידע זו אינו אמין. רק אחוז קטן מהמבקרים באתר מטריחים למלא את המשוב, אחרים שאינם שבעי רצון מהאתר פשוט נוטשים אותו.
דוגמא מהאתר של אינטל
באתר של אינטל ניתנת אפשרות לגולש לפנות ישירות לחברה לקבל מידע אן עזרה. הפניה נעשית על ידי טופס עם שאלות ספציפיות ולא רק פתיחת דואר חדש באי-מייל. חברה שמקבלת פניות רבות בנושא מסוים יודעת שצריך להוסיף מידע באתר.
- ניתוח ניסיונות החיפוש - אם יש לך מנוע חיפוש באתר, אפשר לשמור ולנתח את הבקשות של הגולשים ואז תוכל לבדוק בקלות – מה הגולשים מחפשים. אם הרבה גולשים מחפשים תוכן מסוים באתר שלך והוא אינו נמצא, אולי כדאי להכניס אותו אם זה רלוונטי.