מאמרים
נובמבר 2003, גייקוב נילסן
עשרת הכללים החשובים בעיצוב עמוד הבית שלא נשמרו בשנת 2003 הן:
- בעמוד הבית צריך להסביר לגולש איזה שירותים אתה מציע ואיך אתה שונה מהמתחרים בשוק. ברוב האתרים שנבדקו, הסבר זו לא ברור ולא מספיק דיו.
- צריך לתת לגולש אופציה לשנות לבד את גודל התצוגה של העמוד ולא להכריח אותו לצפות בגודל מסוים.
- צריך להציג קישורים שלא לא בקרו בהם עדיין בכחול וקישורים שכבר ראו באדום.
- תשתמש בגרפיקה רק לשפר את התוכן ולא סתם לקשט את העמוד.
- תציג שורה אחת שמסכם ומתמצת את עיקר הפעילות שלך ותשים אותו במקום בולט.
- תשים קישור ישיר לתוכן שהיה לאחרונה באתר. אל תכניס אותו מיד לארכיון, דבר שמצריך חיפוש.
- תכליל תיאור קצר של הדף בכותרת של החלון.
- תשים כפתור אם המילה "חפש" ליד הטקסט-בוקס ולא בתור כותרת.
- כאשר מציגים נתונים מהבורסה על תתן רק את השורה התחתונה (המחירים העדכניים) אלא גם כן את אחוז השינוי.
- אל תשים קישור לעמוד הבית בעמוד הבית עצמו.
מאי 2003, גייקוב נילסן, דון נורמן
גולשים ברשת הם מאד ממוקדים במטרות ויעדים שלהם. כדי להצליח, פרסומת ברשת צריך להתאים ל"ראש" של הגולש ולא להפריע לו.
אלו הם הכללים שצריך לשמור:
- אל תשתמש בגרפיקה ואנימציה שימשוך את תשומת לב הגולש מהתוכן של הפרסומת. הוא עלול להתעלם ממנו לגמרי כי אינו מבין איך זה יכול לעזור לו.
- תן קישור שמוביל ישירות לדף שנותן את השירות, מוצר אן מידע המוצעת. אם גולש צריך לנווט כדי להגיע ליעד שלו, הוא לא יטריח את עצמו לעשות את זה.
- אל תשתמש בפופ-אפ. זה רק מפריע לגולש להתמקד במטרה העיקרית שלו – קריאת והבנת העמוד הנוכחי.
- אל תשנה את הפרסומת בכל כניסה של הגולש לדף. יכול להיות שכעת אין לו פנאי לקרוא את הפרסומת וכאשר הוא כן רוצה לחזור אליו , זה כבר לא נמצא.
- אל תעצבן את הגולש על ידי פתיחת חלונות חדשים נגד רצונו.
3. תמיכה בקישורים לעומק
ג’ייקוב נילסן
מרץ 2002
קישורים לעומק נותנים אפשרות לגולש להגיע ישירות לעמוד תוכן באתר שלך מבלי לעבור דרך עמוד הבית או עמודים אחרים. הגולש פשוט לוחץ על הקישור בתוצאות החיפוש או באתר אחר והוא כבר נמצא בלב ליבה של האתר שלך. ישנם מעצבים שלא מרוצים מזה, אמנם צריך לעודד את השימוש בקישורים לעומק מהסיבות הבאות:
אמנם, צריך לתת תמיכה כדי לאפשר קישורים לעומק:
- תודיע לגולש איפה הם נמצאים ברשת ומה האפשרויות העומדים לפניהם.
- תשים לוגו, אפשרות לחיפוש וקישור לעמוד הבית בכל דף באתר.
- תסביר לגולש היכן הוא נמצא בתוך האתר.
- תשים פס ניווט או תפריט בכל דף באתר.
ג
’ייקוב נילסןאוקטובר 2003
זה מאד חשוב לתת למשתמש מידע אודות הארגון באתר שלו. זה כולל פרטים כמו הכתובת הפיזית, מספרי טלפון, מה ההיסטוריה של הארגון, ומי מנהל אותו. מכיוון שהרשת הוא עולם ווירטואלי, צריך לשים דגש על אמינות ויציבות. גולש שרוצה להזמין מוצר צריך להיות בטוח שיגיע אליו ולא יגנבו ממנו את הכסף. מי שמקבל אינפורמציה צריך לדעת שאפשר לסמוך עליו. בנוסף, גולש שמגיע לאתר רוצה לדעת איך זה יכול לעזור לו.
לפי המחקר, לרוב מידע אכן נמצא באתר אך קשה לפעמים למצוא אותו. לכן, צריך לשים קישור בולט למידע הרלוונטי שיופיע בכל דף באתר.
5. להגיד לא: איך להתמודד עם מאפיינים חסרים
ינואר 2000, גייקוב נילסן
אם, לעיתים תכופות, קורה שמשתמשים מחפשים משהו באתר שלך שפשוט אינו שם אזי הכי טוב להגיד להם כבר מהתחלה. אחרת המשתמשים יתעצבנו, על בזבוז הזמן בחיפוש העקר. כלמשימה של המשתמש, שהסתימה בכישלון, מקטינה גם את הוקרת המשתמש לאתר שלך וגם אתההסתברות שהמשתמש יחזור לבצע בו משימות אחרות. נוסף על להגיד למשתמש מה הוא לא יכול למצוא באתר, הימנע מלהשאיר אותו תקוע. לכןהשתדל לקשור אותו לאתר אחר, בו ימצא הדבר הרצוי.