מאמרים
1. ארגון לפי סדר עדיפות : החשוב בהתחלה.
http://www.useit.com/alertbox/991017.html
אוקטובר 1999, גייקוב נילסן
אם הכל חשוב באותה מידה אזי שום דבר לא חשוב!
לכן ציין את מה שחשוב ואל תציין משאינו חשוב .קווי הנחיה לארגון ע"פ סדר עדיפות:
1. כותרות יותר גדולות או במקום יותר חשוב.
2. המיקום של הרבי המכר הוא בתחילת הרשימה.
3. קשור את העמודים הפעילים ביותר (מבחינת תנועת משתמשים) ישיר לדף הבית.
4. אם מישהו קיבל עדיפות בעבר, מסתבר שמגיע לו עדיפות בעתיד.
5. פשוט הדגש את האיברים המפורסמים ביותר ברשימה.
6. השתמש בתג "חדש" בכדי לציין פריטים חדשים באתרים שמתחדשים לאט.
2. הערות שוליים של עיצוב ברשת
http://www.useit.com/alertbox/9611.html
נובמבר 1996, גייקוב נילסן
כותרות:
1. השתמש בכותרות בין 4 ל- 10 מילים.
2. עמודים שונים דורשים כותרות שונות.
3. ייעל את האתר, שיהיה נוח לסריקה מהירה.
4. התחל את הכותרת במילים המרכזיות בקטע הטקסט.
גודל הטקסט וצבעו:
1. אל תשתמש בגופנים כחולים אלא לגבי קישורים.
2. אל תגדיל את כל הטקסט כולו כי בד"כ המשתמש עובד עם גודל טקסט קבוע שנוח בשבילו.
תמונות ממוזערות:
1. כאשר משתמשים בתמונות ממוזערות מומלץ להקטין רק את החלק העיקרי של התמונה.
3. השפעת איכות הנתונים על ניסיונם של משתמשי הרשת.
http://www.useit.com/alertbox/980712.html
יולי 1998, גייקוב נילסן
אם ישנן טעויות באתר שלך, משתמשים אינם יכולים, אולי, להשתמש בו, מכיוון שרוב הניווט שלהם מונע ע"י תוכן, במיוחד כאשר הם מחפשים.
הפתרון הכי טוב לבעיות תוכן הוא לפתור אותם לפני שהם מגיעים לאתר.
הנחיות שימושיות הן:
1. אף פעם אל תדפיסו תוכן. תמיד העתיקו, ללא שינוי, ממקור אמין. אפילו יותר טוב, תמיד אחסנו פיסות מידע במסד הנתונים שלכם והשתמשו במצביעים בכל המקומות בהם משתמשים בה.
2. תמיד בדקו ערכים למול פרמטר הגיוני. (בדקו אם הערך הגיוני דרך השוואה).
3. הכניסו נתונים פעמיים. אם הערכים תואמים הם בד"כ נכונים.
בכדי לתקן טעויות, טופס או תבנית בהם יכולים משתמשים להודיע על טעויות שמצאו, יכולים להיות מאוד שימושיים.
4. תכן, איך לכתוב כותרות. תיאורי שמות דפים ותיאורי נושא
http://www.useit.com/alertbox/980906.html
ספטמבר 1998, גייקוב נילסן
שני הבדלים עקרים בין כותרות ברשת לבין כותרות בטקסט מודפס הם:
1. כותרות ברשת מוצגות, לעיתים תכופות, מחוץ לתוכן.
2. הקושי בקריאת כותרות ברשת והכמות הקטנה של מידע שאפשר לראות בהבזק עין גורמים
להורדת היכולת של המשתמשים ללמוד מהמידע שמסביב.
לכן המלל בכותרת חייב לעמוד בזכות עצמו ולהיות מובן כאשר יתר התוכן אינו נגיש. הוא
חייב להיות בשפה בהירה ולהתחיל במילה חשובה, בכדי להקל על המשתמשים במציאת הנושא
ברשימה ממוינת ע"פ א-ב או בכדי שמנועי החיפוש ימצאו את הדבר הנכון.
5. מי מבצע את ה"10 הטעויות הגדולות ביותר" של תוכן רשת?
http://www.useit.com/alertbox/990516.html
מאי 1999, גייקוב נילסן
לפי מחקר, החברות הקטנות עושות הרבה יותר טעויות, החברות הגדולות פחות, והמנצחים הם האתרים עם תפוקה גדולה ביותר, למשל yahoo ! הטעות המצויה ביותר (ב- 84% מהאתרים) היא זמן הורדה ארוך מדי.
6. דעות חלוקות באשר לעיצוב רשת לבין עיצוב הדפסה
http://www.useit.com/alertbox/990124.html
ינואר 1999, גייקוב נילסן
שורשי המחלוקות שבין שתי המדיות:
עיצוב הדפסה מבוסס על היכולת לתת לעין לעבור על האינפורמציה, לראות באופן סלקטיבי את
האובייקטים ושימוש בסמיכותם המרחבית כדי לגרום לאלמנטים של עמוד להסביר אחד את
השני.
עיצוב רשת מתבסס על היכולת לתת לידיים להזיז את האינפורמציה (ע"י שיוט, ניווט, הקשה).
קשרי האינפורמציה מתבטא זמנית כחלק של אינטראקציה ותזוזת משתמש.
כתוצאה מכך ישנו שוני שתלוי בסטנדרט הטכני של הרשת אשר ילך ויפחת כל עוד הפיתוח
הטכני יגדל: כלומר: זמן תגובה, רזולוציה, וגודל ה-CANVAS של שתי המדיות.
7. השמרנות הגדלה של משתמשי האינטרנט
http://www.useit.com/alertbox/980322.html
מאי 1998, גייקוב נילסן
משתמשי האינטרנט הם שמרניים. הם אינם רוצים תכני אתרים לא עקביים או אתרים מיוחדים מלאים גימיקים גרפיים ואנימציות. לעתים קרובות אין להם את התוכנות (דפדפנים בעיקר) המעודכנות ביותר. זו הסיבה שמתכנתי האינטרנט צריכים להיות שמרניים ומינימליסטים.
הדרך לתכן אינטרנט טוב הוא להפוך את כל המורכבות באתר לשקופה למשתמש (את כל העבודה יעשה השרת) כך שהגלישה והניווט באתר קלים ונוחים. במילים אחרות האתר יספק שירותים מעובדים עד כמה שניתן למשתמש.
8. ווידאו ומדיה מוזרמת
http://www.useit.com/alertbox/990808.html
אוגוסט 1999, גייקוב נילסן
זרמי שמיעה: טוב
זרמי ווידאו: רע
לכן, עשה את הווידאו שלך נגיש וקל להורדה. דאג לציין את גודל הקובץ אם זמן ההורדה
ייקח למשתמש יותר מ- 10 שניות. השתדל לשמור על כך שהסרט יהיה קצר ותן הקדמה
(תמונה) על מה שהמשתמש עומד לקבל לפני שהוא מוריד ווידאו גדול.
9. דפוסים, איך משתמשים קוראים ברשת
http://www.useit.com/alertbox/9710a.html
אוקטובר 1997, גייקוב נילסן
הם לא!
כתוצאה מכך, דפי הרשת צריכים לספק טקסט שאפשר לסרוק בעזרת:
1. מילות מפתח מודגשות (כמו קישורים, שינויי גופן וצבעים).
2. כותרות משנה בעלות משמעות (לא כותרות "חכמות").
3. רשימות מודגשות.
4. רעיון אחד פר פסקה (המשתמשים ידלגו על רעיונות נוספים אם הם לא נתפסו עיי המילין הראשונות בפסקה).
5. צורת פירמידה הפוכה. מתחילים במסקנות.
6. חצי או פחות מכמות המילים בכתיבה רגילה.
10. שילובי תוכן
http://www.useit.com/alertbox/990627.html
יוני 1999, גייקוב נילסן
כאשר משתמשים בנתונים ממקורות שונים צריך לתאר כל יחידת תוכן באופן תקני. ז"א:
1. סגנון אחד לכותרות
2. מילות מפתח מבוקרות:
2.1 מתי להשתמש באיזו סוג של מילת מפתח ?
2.2 כמה מילות מפתח בסה"כ ?
2.3 כללים למילות מפתח .
3. התנהגות הקשרים (links) בין אוספים.
4. תקנים כדי לתמוך "parameter-driven access" . למשל: כמה משהו צריך להשתנות כדי לקבל
תאריך-שינוי חדש.
5. הבדלה בין מחלקות התוכן. למשל להראות האם מאמר הוא דו"ח מחקר מפורט או סעיף אחד של חדשות.