גרפיקה תלת ממדית
כיוון שהעיניים שלנו מסוגלות לראות רק דברים חד ודו-ממדיים, השימוש בתלת-ממד במחשב מוסיף כמה קשיים:
ü המסך והעכבר הנם מתקנים דו-ממדיים, לכן אנו לא נקבל תלת-ממד אמיתי.
ü קשה לשלוט על מרחב תלת-ממדי כיוון שהשיטות אינטרקציה שבדרך כלל בשימוש עוצבו למניפולציה דו-ממדית (dragging or scrolling for ex).
ü רזולוציה לא טובה של המסך תגרום לכך שאובייקטים תלת-ממדיים בקושי יזוהו, וכל טקסט ברקע יהיה פחות קריא. רואים זאת בדוגמא הבאה:
אם כן, אז מתי כן להשתמש בתלת-ממד?
שימוש בתלת –ממד הולם באשר אתה צריך להראות אובייקטים פיזיים בצורתם המקורית, המוצקה. דוגמאות לכך כוללות:
מנתחים שמתכננים היכן "לחתוך" את הפציינטים שלהם. הגוף היינו אובייקט תלת-ממדי, והמיקום של הסרטן הוא גם תלת-ממדי ולכן, קל יותר לזהות אותו מתמונה תלת-ממדית מאשר מצילום דו-ממדי.
מהנדסי מכניקה, הרבה פעמים חייבים את התמונה השלמה של המתקן עליו הם עובדים.
כימיקאים אשר מנסים להבין את צורתה של מולקולה.
וכן עוד הרבה דוגמאות שאתם כרגע חושבים לעצמכם, בהם השימוש בתלת-ממד הוא יעיל ולא סתם קישוט מבלבל.