נוחות שימוש
נוחות השימוש אינה זכות יתר - היא דרישה פדגוגית חשובה. נוחות השימוש, קלות הניווט, איכות גרפית. כל אלה תורמים לאיכות התהליך הלימודי על ידי כך שהם מקטינים את בזבוז הזמן והמאמץ של הלומד להתמצא בסביבת הלמידה, ומצד שני משובבים את הנפש ומשמחים את הלב, מה שוודאי תורם ללמידה עצמה. יהיו אנשים אשר יראו לימוד עצמי מקוון כחוויה בודדת וקשה על המחשב האישי בהשוואה לזמן הקל אותו אפשר להעביר במסגרתו של קורס אשר מתקיים בכיתת לימוד. ארגון המנסה ליישם את שיטת הלמידה מרחוק בקרב עובדיו, חייב "לשווק" את המערכת המוטמעת – הן כדי לעורר עניין והן כדי ליצור אווירה חיובית. שיווק חדשני של רעיונות יסייע בכך, והתמיכה שיעניק לכך אדם בכיר שהוא מצדד נלהב בתוכנית, הנו דבר חיוני.
המועמדים בארגון ללמידה מכוונת יזדקקו לכך שיטעו בהם מוטיבציה. מוטיבציה שכזו יכולה להגיע מכמה כיוונים, ממודעות לכך שמכאן ייווצרו הזדמנויות ליצירתה של קריירה חדשה, או מהבנת התרומה של הלימוד העצמי על ביצוע עבודתו בצורה טובה יותר, רכישת גמול השתלמויות או נקודות זכות וכדומה.