מאמרים
ג'ייקוב נילסן
פברואר 2004
חשוב מאד לקבל פידבק מהמשתמש על ההעדפות והרגלים שלו, על המוצרים והשירותים של הארגון, ועל אתר האינטרנט עצמו. מידע זה עוזר לארגון לתכנן, לשווק, לשכנע, לתקן ולשדרג. לכן, יש חשיבות רבה שהמידע המתקבל תהיה אמין ותייצג את עמדות כלל ציבור הלקוחות. משוב שממלאים און-ליין יכול לענות לקרטריונים אבל רק כאשר שמים לב לפרטים הבאים:
- המטרה העיקרית היא שכמה שיותר גולשים ימלאו את המשוב בצורה מלאה.
- אי אפשר לסמוך על תוצאות משוב שאינן מייצגות ומשקפות את עמדת כלל ציבור הגולשים.
- אין לגולש זמן וסבלנות למשוב ארוך,
- אי אפשר לגבות את כל המידע הנדרש מכל גולש.
לכן, כאשר אתה מעצב שאלון, תשמור על הכללים הבאים:
- תשאל כמה שפחות שאלות.
- אל תשאל שאלות מסובכות מדי.
- אל תקשה על הגולש לענות על ידי שימוש בעיצוב מבלבל.
ג'רי מקגוברן
אוגוסט 2001
מכיוון שיש מלירדי דפי מידע ברשת , האתגר הגדול ביותר הוא להגיע לדף עם המידע הדרוש. קישור אמור לעזור לגולש להגיע ישירות לתוכן שהוא רוצה מבלי שהוא יצטרך למצוא אותו לבד. אמנם הרבה פעמים הקישור אינו מגיע ליעד שלו. ישנם כמה סיבות לתופעה זו:
- הרבה אתרים נסגרו (במיוחד לאחר הכריסה של עולם הדוט-קום)
- אתרים לא מתוחזקים היטב
- משנים את המבנה הבסיסי של האתר ועם זה את הכתובות של הדפים.
לכן, חובה בשגרה לבדוק את כל הקישורים שמופיעים אצלך באתר כדי לוודא שהם תקיפים. גולש שמגלה קישור לא פעיל באתר שלך יקבל את הרושם שאתה לא אמין ומקצועי מספיק וזה הרושם האחרון שאתה רוצה לצייר.
בצד שני של המטבע, תנסה כמה שפחות לשנות את כתובות הדפים שלך. אם אתה מוכרח לעשות את זה בגלל החלפת שרת או שינוי בסיסי במבנה, תשאיר קישור לכתובת החדשה לגולש.
נובמבר 1998, גייקוב נילסן
הסיבות מדוע האתר !yahoo הוא טוב הן:
1. זמן הורדה קצר (3.0 שניות).
2. תכן פשוט וקל.
3. מבוסס על המון קישורי hypertext.
4. קישורים לאתרים חיצוניים טובים, במקום לנסות לעשות את הכל לבד.
5. ניווט מובנה ופשוט מאוד.
6. שילוב בין חיפוש וניווט.
7. אפשר ללמוד מהעובדות האלה איך בונים אתר !mini-yahoo לאינטראנט.
הבעיות הפוטנציאליות של !yahoo:
1. עלול להיות מבלבל ומהמם מדי.
2. הרבה מידע חסר בבסיס הנתונים של האתר.
3. טכנולוגית החיפוש היא פרימיטיבית מאוד.
4. אין דירוג איכות.
5. קשה לנווט ולמצוא דבר ספציפי - היררכית הנושאים עצומה ועמוקה מאד. המון
אפשרויות "ללכת לאיבוד".