» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום ראשון 22 בדצמבר 2024
מה כלול בטיפול ואחזקה של האתר?
דף ראשי  טיפול שותף באתר  מה כלול בטיפול ואחזקה של האתר? גרסה להדפסה

מה כלול בטיפול ואחזקה של האתר?

  1. באגים וטעויות
  2.  

    מאד חשוב לבדוק גם את התוכן של האתר וגם את הפעולות שהוא אמור לבצע לפני שמעלים אותו לרשת. בכל זאת, תמיד יהיו טעויות שנעלמו מן העין או שנבעו מהעלאה לרשת. לדוגמא, יכול להיות שעשית ניסוים אם מגוון רב של דפדפנים לבדוק שהכל בסדר, אבל מתברר שלכמה גולשים יש עדיין בעיה לקרוא את הדפים שלך. אי אפשר לגלות את כל הבעיות לפני העלאת האתר לרשת ולכן חייבים לתקן ולתחזק את האתר לאחר מכן.

     

     דוגמא מהאתר של  סטייט ניוס

     

    בעמוד מופיע תלונה של גולש: תמונה של פושע שהופיע באתר החדשות של סטייט ניוס אינו העבריין, אלא מישהו חף מפשע! שגיאות מהסוג הזה צריך לתקן מיד.

     

     

  3. עדכונים ומידע חדש
  4.  

    אם הארגון שלך הוא דינמי, תמיד יהיו שינוים וחדשות וצריך לעדכן את האתר בהתאם. לדוגמא, אם אתה משנה את סל השירותים הניתנים ללקוח, מארגן כנס, עובר למיקום חדש, משנה מספר טלפון – צריך לדווח על זה לגולש. לאחר שבצעת את העדכון, כדאי להודיע על כך לגולש ולפעמים לשים קישור ישיר לתוכן החדש. לדוגמא "קישור מה חדש" / שינוי של מידע קיים.

     

    הגולש מבקר באתר כדי לקבל מידע זמין, עכשווי ואמין לגבי הארגון ואם האתר אינו מעודכן זה גורם לתסכול וחוסר מימוש של פוטנציאל של המערכת. לדוגמא, לקוח שאינו יכול להשיג את מספר הטלפון הנכון של הארגון, לא יוכל להיות בקשר איתם כדי לבצע קניה. ברור שזה לא משרת את האינטרס של האירגון וגם לא את המשתמש. בנוסף, זה מעורר חשד לגבי הארגון כולו והגולש אמור לחשוב "אם הם לא מספיק מקצועיים ונאמנים לספק את המידע הנכון ולעדכן את האתר שלהם אולי לא כדאי לי להתעסק איתם בכלל!"

     

     דוגמא מהאתר של  לשכת עורכי דין של ישראל

     

    ישנו קישור באתר להודעות ומידע כללי, ופה מודיעים על שינוי בכתובת הפיזית של אחד המשרדים. משתמש שהיה מגיע למקום הלא נכון על סמך מידע מהאתר היה זה מתעצבן, ובצדק. סביר להניח גם כן, שלא היה סומך יותר על האתר.

     

     

  5. הסרת מידע שכבר לא רלוונטי
  6.  

    כאשר גולש מגלה מידע שכבר אינו בתוקף, זה מערער את האמינות של האתר כולו. לכן, אם מידע כבר לא רלוונטי, צריך להתייחס אליו בהתאם. לפעמים צריך להוריד אותו לגמרי מהאתר כגון מספר טלפון ישן או מבצע שפג תוקפו. אמנם יש מצבים שכדאי להשאיר אותו באתר אך בסיווג שונה. לדוגמא אם ארגנת כנס והוא כבר נגמר, אסור שיופיע תחת "אירועים עתידיים". במקום זה, תעביר אותו לאזור באתר שקשור למה שכבר היה ותן דיווח על מידת הצלחתו. בהרבה אתרים שמפרסמים כתבים או מאמרים, יופיע הגיליון החדש בעמוד הבית. כאשר מופיע גיליון מעודכן יותר, הגיליון הישן מועבר לארכיון.

     

  7. טיפול בקישורים
  8.  

    אם יש קישורים באתר שלך שמצביעים על דפים באתרים אחרים צריך לבדוק מדי פעם שהם עדיין תקפים. קורה לפעמים שמנהל אתר יזיז דפים, יעבור לשרת חדש, יסגור את האתר לגמרי או ישנה את התוכן של הדפים בצורה משמעותית. פועל יוצא מכל התהליכים האלו הוא שהקישור באתר שלך כבר לא מצביע לתוכן שהוא מיועד להוביל אליו. זה יגרום לתסכול מצד הגולש ויוריד את מידת האמינות והסמכות של האתר שלך.

     

     דוגמא של דף "שגיאה" מתוך איטרנט אקספלורר

     

    ברגע שמשתמש קורא עמוד זה ויודע שהקישור שהמלצת עליו לא פעיל, הוא מאבד אימון בך.

     

     

    בצד שני של המטבע, תתחשב באחרים שעושים קישורים לאתר שלך ואל תגרום להם מצב שהקישורים שנכנסים אליך הם שגויים.

 24-02-04 / 15:45  עודכן ,  01-02-04 / 14:31  נוצר ע"י זאב ג'קובסון  בתאריך 
 טיפול שותף באתר - הקודםהבא - השלמת תוכן באתר 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 10