השימוש בדימוי
בעד - שימוש בדימוי מגביר את השימושיות למשתמש. הוא קולט מהר מה צריך לעשות ואיך עושים את זה מבלי לחשוב יותר מדי. הוא יכול לראות בקלות את האופציות שעומדות בפניו ולבחור את מה שהוא רוצה. בנוסף, המשתמש יכול להסיק מעולם המציאות לעולם הווירטואלית. לדוגמא, כמו בעולם המציאות, מטבעות הן סמל לכסף או לתשלום. ככה אפילו מי שמבקר בפעם הראשונה באתר שלך, יבין שלחיצה על תמונה של מטבעות ליד פריט נמכרת, תיתן לו אפשרות לשלם.
נגד – לפעמים הדימוי הוא יותר מדי מופשט והמשתמש אינו מבין את המשמעות שלו.
לחילופין, יכול להיות שהדימוי אינו מושלם, או שיש יותר ממובן אחד לסמל. לדוגמא – אוספים פריטים לקניה בעתיד על ידי זה ששמים אותם בתוך עגלה ווירטואלית – בדיוק כמו שעושים קניות בסופר. אבל, איך מוציאים פריט מהעגלה? בסופר, זה פשוט לעשות. אמנם, באינטרנט, מסמנים את כמות הרצויה כ – אפס. הרבה משתמשים אינם מבינים את זה. במקרים כאלו, יש ירידה בשימושיות לגולש כי הוא לא יידע איך לבצע את הפעולות הרצויות.
לכן
· תשתמש רק בסמלים שכבר נפוצים וידועים לכולם (כמו סימן שאלה שזה קישור לעזרה).
· תשתמש ב" ALT" בHTML כדי שיהיה נתן לראות טקסט שמסביר את תפקידו של תמונה או אייקון כאשר מעבירים עליו את העכבר. (תראה כותרת הקישור)
· אל תשנה את המשמעות של תמונות או אייקונים שהם כבר ידועים.