אחד מהיישומים הפופולאריים של אנימציה מצוי בתחום הפרסום הטלוויזיוני.
חלק מהמודלים של הפרסומות המסחריות אשר נחשבו בעבר קשות לביצוע , כאשר בתחילה מבנה המודלים היו מונפשים ומאוגדים לשידור חי. התהליך מורכב מבניית המבנה ויצירת האנימציה אשר יכולים לקחת שבועות.
היות ודיגום הינו קשה לביצוע וצורך זמן עבודה, קיצורי דרך מסויימים אשר אפשריים הינם דיגום חלקים של האובייקטים שיופיעו בפרסומות המסחריות.זהו תהליך מאוד מתסכל בגלל שאם העלילה משתנה בפתאומיות הדיגום יצטרך להתבצע פעם נוספת ע"פ הפרספקטיבה הנכונה. בחירת המבנה הנכון , אורות וצבעים עבור האובייקטים יכולים לגרום להנפשה להצטייר שוב ושוב .
ברוב המקרים, פרסום צורך אמצעי-תקשורת . בדרך כלל , אנימציה משתמשת בתבניות המופקות מסרט חי. לעיתים פרטי האנימציה ברמה מאוד גבוהה, כך שהצופים אינם יכולים להבדיל בין פרט מציאותי או לא.