מלימודי ארכיאולוגיה ניתן ללמוד רבות על העבר. ארכיאולוגים מעדיפים נתונים ממסעות וחפירות שונים אשר בעזרתם ניתן לאחר מכן ניתן לדגם את האתר במחשב. עד עכשיו, הם יצרו מודלים פיזיים, אשר היו מאוד שבריריים, צורכים זמן ביצוע רב , והשגחה.
בעזרת יתרונות המחשב, צורכת כלי חדש: אנימציית מחשב.
דגם של אובייקט יכול להיווצר יחסית במהירות ,ללא שחיקה או דמעות , מוצר מלאכותי ע"י שימוש בתוכנה תלת מימדית דיגיטאלית. כל המראות מדוגמים ומונחים יחדיו לתוך נוף אחד. כעת הארכיאולוגים בעלי דגם מוגמר של זירת האירוע על המחשב. דברים רבים יכולים להיעשות לדגם זה. המיקום המדויק של פריטים רבים ממוקמים במחשב וניתנים לתצפית ללא ביקור נוסף האתר.
דגם המחשב יכול להיות משומש עבור מטרות נוספות: יצירת מראה מקורי. זה יכול להיווצר אף בדגם השגרתי, אך שינויים אינם קשים יותר לביצוע.
בעולם הווירטואלי, ניתן להזיז אובייקטים לכל מקום אשר רוצים, אפילו עם זה בניגוד לחוקי הפיזיקה במציאות. כך ניתן להוציא את התמיכה המכוערת אשר יכולה להוות גורם מפריע.
היות וטכנולוגיה זו די חדישה, אין בכך שימוש נרחב לעת עתה, אך, בעתיד הקרוב ,המחשב יהיה בר שימוש יותר ויותר בתחום זה.