ישנם שפות רבות ושונות לשם תיאור אנימציה ושפות חדשות מפותחות בתדירות. שפות אלו מתחלקות לשלוש קטגוריות:
אנימציה ליניארית ע"י תוים
בטכניקה זו כל מאורע באנימציה מתוארת ע"י התחלה וסיום של מבנה מספרי ופעולה אשר מתרחשת במקרה. לדוגמא:
30, 1, "PALM" ROTATE ,B ,53 ,42
משמעותה: "בין תמונות 42 ו 53, לסובב את האובייקט הנקרא 'כף רגל' ( PALM ) סביב ציר 1 ב- 30 מעלות, קביעת כמות הסיבוב בכל תמונה מטבלה B". רשימות ליניאריות פותחו ורבים אחרים ערוכים בבסיסם מהרעיון של רשימה לינארית. לדוגמא: Scefo (SCEne Format), אשר גם כוללים את רעיון הקבוצתיות והירארכיית האובייקטים ותומכים גם שינויים מופשטים (נקרא "פעולות") ע"י שימוש ברמה גבוהה של תתכנות תבניות של שפות.