» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 29 באפריל 2024
בימוי
דף ראשי  עקרונות האנימציה  בימוי גרסה להדפסה

" 'בימוי' הוא העקרון הראשי בגלל שהוא מכסה תחומים רבים וחוזר כל – כך אחורה בזירת האירוע. משמעותו,  מאוד מדוייקת: זהו הייצוג של כל רעיון ברור לגמרי וללא טעות. פעולה מבויימת כך שהיא מובנת, אישיות מזוהה, הבעה הנראית לעין, מצב רוח המשפיע על קהל הצופים. כל אחד מקושר להיקף המלא עם הצופים כאשר זה מבויים כראוי."

 

בימוי הוא למעשה הצגת תנועה או פריט כך שהם מובנים בקלות.

פעמים רבות הרעיון המשמעותי ביותר באנימציה הוא לבחור את נקודת ההדגשה. כל מה שלא זז יחד עם שאר הגוף יתפוס את תשומת הלב, זוהי טכניקה רבת עוצמה.

באופן כללי, פעולות צריכות לבוא אחת אחת. אם קורים דברים רבים מידי בבת אחת הצופים לא יוכלו להחליט לאן להסתכל וכך הכוונה תלך לאיבוד. השימוש בעקרון זה הוא לשם מיקוד תשומת לב הצופה על האובייקט הנכון בזמן הנכון ע"י גיוון הצבעים, ניגודים או צלילים המדגישים ומבליטים אותו. אין רק לגרום לצופה להביט לכיוון הנכון, אך ההבעה ומצב הרוח צריכים להדגיש את הסיבה לכך שהאובייקט הספציפי הזה הינו מוקד תשומת הלב. כך מתוארת הדרמה באנימציה מתוארת.אלמנט חשוב בבימוי הוא צללית של הדמות. יש צורך לאפשר לצופה לזהות את התנוחה או את הדמות גם אם הם נראים רק בצללית שחור לבן ללא פרטים מזהים נוספים. אם אין זה כך, זהו סימן כי הדמות אינה מודגשת מספיק ויש צורך לשנותה.

 

יש לוודא כי כל תנוחה ברורה לצופה. וכן, לוודא שאין סתירות בין חלקיה השונים של הדמות. לדוגמא, דמות העומדת בתנוחה עצובה: רוכנת קדימה, ראשה כפוף, הידיים תלויות לצד הגוף, המצלמה גבוהה וכו'. אם יהיה על פני דמות זו חיוך גדול, לא תהיה התאמה לתנוחה הכללית דבר נוסף, בבימוי מספר דמויות במקביל,חשוב לדעת היכן יהיה מוקד תשומת לב הצופה בכל רגע נתון. דמויות המצויות ברקע צריכות לנוע אך לא במידה מוגזמת בכדי שלא יגנבו את תשומת הלב מהדמויות העיקריות.

 

 24-09-04 / 12:37  עודכן ,  22-09-04 / 16:14  נוצר ע"י עינב חורי בתאריך 
 שימוש באחיזת עניים - הקודםהבא - המשכיות ותנועות חופפות 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 4