» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שלישי 7 במאי 2024
השרברב
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שישי : שני סופרסטארים  השרברב גרסה להדפסה

השרברב

Donkey Kong Arcade - Nintendo - 1981 קלפי הנפונדה - נינטנדו 1889 היא שנה מאוד חשובה בהיסטוריית משחקי הוידאו. זו השנה בה פוסאג'ירו יאמאוצ'י (Fusajiro Yamauchi) מייסד את נינטנדו קופאי    (Nintendo Koppai) בקיוטו, יפן.
 
 
 
השם נינטנדו מתורגם בערך ל"עבוד קשה, אבל בסופו של דבר, זה בידי שמים". והמוצרים של החברה הם קלפי הנפונדה (Hanafunda) העשויים מקליפת עץ מלברי הנעשים ביד. הקלפים מקושטים בסמלים שונים, המשתנים לפי האיזור בו הם נמכרים. משחקי הנפונדה מהווים אמצעי להעברת הזמן מאוד פופולארי ביפן, והקלפים של יאמאוצ'י מאומצים ע"י היאקוזה, המאפיה היפנית, כקלפים החביבים עליהם להימורים. הרצון שלהם לקלפים חדשים לכל משחק שומר על הדרישה גבוהה. אחרי התרחבות לקלפים מערביים ב-1907, החברה נהיית החברה הגדולה ביותר לקלפי משחק ביפן. 

Shigeru Miyamoto ב-1933 הם נעשים Yamauchi Nintendo & Company , ואז תחת החסות של הנשיא השלישי הירושי יאמאוצ'י הם נהיים Nintendo Playing Cards ב-1951. הפריצה האמיתית שלהם מגיעה ב-1959 עם חוזה עם חברת וולט דיסני לייצור קלפים המציגים דמויות מצוירות של דיסני, והסדרה ממשיכה למכור 600,000 חפיסות באותה שנה. עם שינוי שם נוסף ל- Nintendo Co. Ltd., החברה עוברת לעסוק באלקטרוניקה ב-1963. היא מייצרת משחקי אקדחי קרני אור, צעצועי זרועות רובוט, ואפילו בוחני אהבה. בהמשך הדרך, הירושי יאמאוצ'י מתחיל לשים לב למשחקי הארקייד ומערכות המשחק הביתיות החדשות כמו פונג ואודיסיאה של מגנבוקס הנמכרים באמריקה. אחרי סגירת עסקה עם מגנבוקס להפיץ את המערכת שלהם ביפן, נינטנדו מתחילה לעבוד עם חשמל מיצטובישי (Mitsubishi Electrics) בשביל לפתח מערכת אחת משלהם. ב-1977 הם משחררים את מכונת משחק הוידאו הביתית הראשונה שלהם, חיקוי של פונג עם 6 משחקים הנקרא The Color TV Game 6. הוא מוכר כמיליון יחידות לאורך יפן. שיגרו מיימוטו (Shigeru Miyamoto) מצטרף לחברה באותה שנה, לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה עם תואר בעיצוב תעשייתי. בנינטנדו הוא עובד על עיצוב קופסת הקונסול, וגם על גרפיקות המשחק.

מסך 'רדרסקופ' - נינטנדו - 1981 מסך 'דונקי קונג' - נינטנדו - 1981 בזמן פיתוח מערכות משחק לטלוויזיה יותר מפותחות ופיתוח קו רווחי של משחקי LCD לגודל כף היד הנקראים Game & Watch, נינטנדו נכנסת אל תוך זירת משחקי הארקייד עם כותרות כמו אותלו, הליפייר ושריף.
 
 
 
ב-1981, בעודו עובד על חיקוי לגלקסיאן, מיימטו רוצה לעסוק ברעיון חדש למשחק ארקייד, שהדחף אליו הגיע מהסרט הקלאסי קינג קונג. הוא מתחיל עם ציור של נגר קטן ועגלגל עם אף גדול דמוי מפקעת ושפם עבות. המשחק שהוא מתכנן סביב הדמות הוא דונקי קונג (Donkey Kong), אשר מביא את האיש של שיגרו רץ הלוך ושוב על 3 מסכים שונים של קורות מתכת של בניינים גמורים למחצה, קופץ מעל מכשולים למיניהם ובורות בנסיונות להציל את החברה שלו פאולין מטפריו של הגורילה המרושע קונג. שמו של הקוף הגדול של שיגרו לקוח מסרט ההשראה. עובד לצד מיימטו, החומרה נבנית ע"י מפתח הארקייד הנודע של נינטנדו גמפיי יוקו (Gumpei Yokoi). בשוק ארקייד הבנוי כמעט לחלוטין רק ממשחקי "תירו-בהם" מבוססי חלל, דונקי קונג מקבל קבלת פנים קרה מהנהלת נינטנדו. אבל שיגרו מתעקש על להמשיך לרדוף אחר הפרוייקט, ומאחר שהוא משתמש באותה חומרה כמו אחד ממשחקי העבר הלא כ"כ מוצלחים של נינטנדו - רדרסקופ (Radarscope), המשחק הנושן יכול לשמש כערכת המרה זולה עם 20,000 היחידות שכבר יוצרו ע"י נינטנדו. דונקי קונג נהיה משחק הארקייד הנמכר ביותר של 1981 ומוכר 65,000 יחידות באמריקה הצפונית לבדה וגונב את ההצגה אפילו לבחור הצהוב בעצמו. נינטנדו של אמריקה, חברת הבת של נינטנדו באמריקה נותנת לג'מפמן (השם של גיבור המשחק) כינוי חדש. השם מריו נלקח מהאדם המשכיר לחברה חלל אחסון בסיאטל. דונקי קונג יולד את סדרת הסחורה השנייה שנוצרת בעקבות משחק וידאו.

דגני בוקר על שם דונקי קונג של רלסטון פורינה - 1983 CBS - ' The Super Mario Bros. Super Show' - 1989-1991
שני המשכי ארקייד ישירים עוקבים, בהתחלה עם דונקי קונג ג'וניור ב-1982. היפוך מהיר של דמויות קורה כאן, כאשר הפעם מריו הוא החוטף הרע שמחזיק בקוף המסכן קונג בכלוב, כאשר תקוותו היחידה היא ג'וניור קונג הצעיר והאמיץ. מריו לא טורח אפילו להופיע עבור דונקי קונג 3 הנוראי, המשוחרר ב-1983. הדמות הראשית היא סטנלי איש החרקים (Stanely the Bug Man), המגן על צמחיו יקרי הערך מקונג המשתולל, החוזר בתפקיד הרע עם כמה משרתי דבורים מזמזמים. ספין-אופים נוספים מופיעים כאשר מריו מוצב עם אחיו לואיג'י (הנקרא על שם בעלי פיצרייה הממוקמת ליד בנייני החברה בסיאטל), בהאחים מריו (Mario Bros.) ב-1983. המשחק מפעיל פעולת שני שחקנים בו זמנית, שחקנים יכולים לפעול ביחד או אחד כנגד השני בשביל נקודות בעבודתו החדשה של מריו, שרברב המנסה להמנע מהיצורים המסוכנים הנפלטים החוצה מהביוב. משחק זה גורר אחריו את ההמשך האחים סופר מריו (Super Mario Bros.) ב-1985. בהמשך הדרך נוצרים תרגומים רבים למשחק למערכות משחק ביתיות כמו NES של נינטנדו. סדרות טלוויזיה עולות בכיכובם של האחים מריו ואף סרט נעשה ע"י האחים וורנר בכיכובם של בוב הוסקינס וג'ון לגיזמו כאחים ודניס הופר כמלך קופה הרע.

 כרזה לסרט 'האחים סופר מריו' - וורנר - 1993
ממציא מריו, שיגרו מיימוטו נשאר אחד מקודקודי ההצלחה של נינטנדו עם התערבותו המוצלחת בכל משחק מריו שנעשה. ביחד עם סדרת זלדה המאוד פופולארית שלו של משחקי התפקידים, זה נתון בשאלה האם נינטנדו הייתה הכוח הענק שהיא היום בתחום משחקי הוידאו בלעדיו?

מסך 'דונקי קונג 3' - נינטנדו - 1983  מסך 'האחים מריו' - נינטנדו - 1983
 18-03-04 / 11:44  עודכן ,  10-01-04 / 17:07  נוצר ע"י זיו פישפדר  בתאריך 
 אוכל הנקודות - הקודםהבא - שלב שישי - מבחן 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 1