» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שלישי 7 במאי 2024
הם כאן - אתה הבא בתור
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב רביעי : התפשטות המטבעות  הם כאן - אתה הבא בתור גרסה להדפסה

הם כאן! אתה הבא בתור!

 Space Invaders Arcade
ב-1978, טייטו היא יצרנית הנאבקת על קיומה של משחקי פצ'ינקו (שחקנים מפילים כדורים אל מגרש צבעוני ומנסים לכוונם אל חורים לצבירת נקודות). באותה שנה, אחד מהמהנדסים שלהם, טושיהירו נישיקדו (Toshihiro Nishikado) מתכנן ומתכנת את משחק הוידאו הראשון שלהם,פולשי החלל (Space Invaders). שחקנים צריכים להגן על הכוכב מהמון של חייזרים חסרי מעצורים הצועדים לכיוון תחתית המסך עם רק תותח ירייה אחד נע וארבעה בונקרים בולמי ירי כהגנה. ככל שאתה יורה ביותר חייזרים, כך הם נעים יותר מהר, מלווים בקול מעורר רעות של צעדה. התצוגה היא בשחור-לבן, עם מסכים מכסים הנותנים מראה של צבע.

ברגע שחרורו, המשחק ממש יוצר מהומות לכל אורך יפן, כמו גם להיות אחראי למחסור ארצי במטבעות שמכריח את הממשלה להכפיל פי ארבע את ייצור הין כדי לעמוד בקצב. בשביל לתפוס חלק מרווחי השיגעון החולף, בעלי חנויות  מרוקנים לחלוטין את סחורותיהם בשביל להקים בין לילה ארקייד של רק פולשי החלל.

מידווי, המעניקה חסות למשחק, מהר מאוד מוצאת את עצמה עם להיט הארקייד הגדול ביותר באמריקה עד לשלב זה. המשחק עולה מעבר לגטו של משחקי הוידאו של אולמות ביליארד וברים, ומופיע גם בחנויות כלבו, מסעדות ומקומות בילוי מרכזיים אחרים.

אחריו מופיעים אינסוף חיקויים והמשכים כמו פולשי החלל 2 ונקמת הפולשים, ונהיה כוח ענק בשוק משחקי הוידאו הביתיים כמשחק הארקייד הראשון שנעשה גם למערכת ביתית – VCS של אטארי. בגלגוליו השונים, המשחק הכניס יותר מ-500 מיליון דולר הכנסות במהלך השנים.

 משחקי הפולשים

 18-03-04 / 12:31  עודכן ,  09-01-04 / 22:35  נוצר ע"י זיו פישפדר  בתאריך 
 בין הקווים - הקודםהבא - פוטבול 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3