» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 6 במאי 2024
בין הקווים
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב רביעי : התפשטות המטבעות  בין הקווים גרסה להדפסה

בין הקווים

 המסך של 'פריק מהירות' - וקטורבים - 1977כאשר ההנהלה מתעצבנת מחלוקת
הרווחים 50/50 על רווחי מלחמות החלל, לארי רוזנטל משתכנע ע"י נציג המכירות המרכזי ביל קרייבנס (Bill Cravens) לעזוב את סינמטרוניקס ולהקים חברה משלו, בהעמידו את קרייבנס כנשיא של החברה החדשה. וכך הוא לוקח את כל הטכנולוגיה והדוקיומנטציה על החומרה שלו ומקים את וקטורבים (VectorBeam), הוא ממקם את החברה בסאניוייל, קליפורניה ובכך משאיר את מעבדות התכנון של סינמטרוניקס עקרות.

אחרי שהוא מייצר גרסה מתחרה משלו למלחמות החלל, הוא מתכנן משחק מבוסס וקטורים הנקרא פריק מהירות (Speed Freak), המשוחרר ב-1977. למרות שזהו לא משחק הנהיגה ממבט ראשון הראשון שנוצר, היה כבר בשוק את נהג לילה (Night Driver) של אטארי שיצא שנה קודם לכן אשר החזיק כבר בתואר הזה. הוא עדיין מהווה יצירה מדהימה. משחק הנהיגה הריאליסטי ביותר שנעשה עד נקודה זו. פריק מהירות משלב נהיגת מכונית על כביש מתפתל בעודך מנסה להימנע מתנועה הבאה מולך וממכשולים למיניהם כמו טרמפיסטים ופרות משוטטות בצד הכביש. יש גם מנגנון של גיר המציע 4 הילוכים, וכאשר השחקן מתנגש במכונית אחרת, יש פיצוץ מרהיב של חלקי מכוניות שונים.

למזלו הרע, יש ייצור של רק 700 יחידות, ופריק מהירות ממהר אל השכחה. התגובה הסופר-רגישה של ההגה והגרפיקה הדי מוגבלת של מכונית השחקן בוודאי שלא עוזרים לפופולאריות המשחק. וקטורבים במהרה מתקפלת בחזרה אל סינמטרוניקס, עם תשלום של מיליון דולר שרוזנטל מקבל עבור החברה שלו. בתמורה, סינמטרוניקס מקבלת את המשחק החדש של רוזנטל מפציץ אחורי (Tailgunner), כמו גם את כל הזכויות על טכנולוגיית המשחקים מבוססי הוקטורים.
 
Speed Freak Arcade   המסך של 'פריק מהירות' - וקטורבים - 1977

 18-03-04 / 12:30  עודכן ,  09-01-04 / 22:32  נוצר ע"י זיו פישפדר  בתאריך 
 שלב רביעי : התפשטות המטבעות - הקודםהבא - הם כאן - אתה הבא בתור 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2