נולן בושלן: הזאוס של תעשיית משחקי המחשב
בזמן לימודיו באוניברסיטת יוטה לתואר במדע, סטודנט צעיר בשם נולן בושנל (Nolan Bushnell) מבלה זמן רב מזמנו במשחק Spacewar! של ראסל על ה-PDP-1 באוניברסיטה, אחד משלושה מתקנים חינוכיים בכל ארה"ב שיכלו להרשות לעצמם להחזיק במסך מחשב היכול להציג זאת. עובד בחופשות הקיץ שלו כמנהל בארקייד בפארק השעשועים של סולט לייק סיטי בגיל 19, הוא נהיה משוכנע ביכולת הקיום המסחרית של משחק כמו Spacewar!, אם רק המערכת שעליה המשחק רץ תוקטן ממחשב מרכזי אוניברסיטאי לגרסה קומפקטית יותר. הוא פותח במסע בן 8 שנים בשביל לבצע בדיוק את זה: יצירת גרסת ארקייד למשחק Spacewar!. הוא אפילו הולך כ"כ רחוק עד כדי העברת בתו השנייה בריטה אל החדר של אחותה הגדולה כדי שהוא יוכל להפוך את חדרה למעין סדנה לעבודה על התרגום. כאשר הוא מסיים את לימודיו ב-1970, הוא הולך לעבוד בסניוויל, קליפורניה עבור אמפקס (Ampex), החברה שהמציאה את הוידאוטייפ ב-1957. עובד עמית בשם טד דבני (Ted Dabney) נהיה אז שותף לפרוייקט להפוך את Spacewar! לחלל ממוחשב
(Computer Space), משחק הוידאו ארקייד הראשון בעולם המופעל ע"י מטבעות.
ב-1971 בושנל משוכנע שהוא נמצא על המסלול הנכון והוא עוזב את אמפקס על מנת לעבוד על חלל ממוחשב במלוא זמנו. כאשר הוא בסופו של דבר מסיים את עבודתו באותה שנה הוא מוצא קונה: Nutting Associates, יצרן של משחקי טריוויה על מטבעות. 1500 יחידות נבנות עם עיצוב עתידני ובעל תיבה מפיברגלאס, אבל המשחק לא נמכר היטב.
בושנל מגיע למסקנה שתהליכים של כפתורים שונים בשביל דחיפה וסיבוב החלליות הם פשוט מסובכים מדי עבור לקוחות חצי שיכורים של בר מכדי להבין. הוא נהיה משוכנע שכל משחק וידאו ארקייד חייב להיות פשוט מאוד להבנה מרגע הפעלתו.
כאשר נטינג שומעים על מצגות של מערכת משחק וידאו ביתי ב-Magnavox Caravan Show במאי 1972 בברלינגיים, קליפורניה, הם שולחים את בושנל על מנת לחקור. שם הוא חותם בספר המבקרים ומשחק במשחק פינג-פונג של מערכת האודיסיאה של בייר כחצי שעה. כאשר הוא חוזר, הוא מספר לחברה שהאודיסיאה היא לא חלל ממוחשב. חשיפתו של בושנל למערכת המשחק הביתי נהיית יותר מאוחר לעיקר הבעיה בתביעת הפרת בעלות על פטנט שהגישה מגנבוקס על פשיטתו הבאה של בושנל אל תוך עולם הארקייד של משחקי הוידאו.
ב-1971 בושנל משוכנע שהוא נמצא על המסלול הנכון והוא עוזב את אמפקס על מנת לעבוד על חלל ממוחשב במלוא זמנו. כאשר הוא בסופו של דבר מסיים את עבודתו באותה שנה הוא מוצא קונה: Nutting Associates, יצרן של משחקי טריוויה על מטבעות. 1500 יחידות נבנות עם עיצוב עתידני ובעל תיבה מפיברגלאס, אבל המשחק לא נמכר היטב.
בושנל מגיע למסקנה שתהליכים של כפתורים שונים בשביל דחיפה וסיבוב החלליות הם פשוט מסובכים מדי עבור לקוחות חצי שיכורים של בר מכדי להבין. הוא נהיה משוכנע שכל משחק וידאו ארקייד חייב להיות פשוט מאוד להבנה מרגע הפעלתו.
כאשר נטינג שומעים על מצגות של מערכת משחק וידאו ביתי ב-Magnavox Caravan Show במאי 1972 בברלינגיים, קליפורניה, הם שולחים את בושנל על מנת לחקור. שם הוא חותם בספר המבקרים ומשחק במשחק פינג-פונג של מערכת האודיסיאה של בייר כחצי שעה. כאשר הוא חוזר, הוא מספר לחברה שהאודיסיאה היא לא חלל ממוחשב. חשיפתו של בושנל למערכת המשחק הביתי נהיית יותר מאוחר לעיקר הבעיה בתביעת הפרת בעלות על פטנט שהגישה מגנבוקס על פשיטתו הבאה של בושנל אל תוך עולם הארקייד של משחקי הוידאו.