» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 6 במאי 2024
סיפור אפיקס
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שבעה-עשר: אוכלי הבייטים  סיפור אפיקס גרסה להדפסה

סיפור Epyx

ג'מפמן - אפיקס 1983 כאשר סימולציות אוטומטיות משתתפת ביריד המחשבים של החוף המערבי ב-1980, פרימן פוגש את אשתו ושותפתו לעתיד, אן ווסטפול (Anne Westfall), אשר נמצאה בביתן הסמוך והדגימה תוכנת סריקה של ה-TRS-80. ב-1981 השניים עוזבים לייסד את חברת תכנון המשחקים Free Fall Associates.

ג'מפמן - אפיקס 1983 יש שינוי בפוקוס כאשר הנהלה חדשה משנה את השם לאפיקס (Epyx) ולוחצת לפיתוח משחקים מכווני-פעולה יותר כמו ג'מפמן (Jumpman),שהיה כניסה מרהיבה אל ז'אנר הפלטפורמות ושתוכנת ע"י רנדי גלובר ב-1983. השחקן לוקח את תפקיד הדמות מהכותר של המשחק. הוא רץ מסביב לבניין בניסיון לנטרל פצצות המפוזרות בתוכו. עם שלוש רמות קושי המציגות 30 מסכים נפרדים כל אחת, מהלך המשחק הוא מהיר וממכר, עם כמה רמות המציגות תכנון כמעט שטני. המשחק הוא הצלחה, ומוכר בסביבות 40,000 יחידות, ולאחריו יוצא ההמשך ג'מפמן ג'וניור באותה השנה.
 
אפקטי סאונד מג'מפמן (הפעל רמקולים):
         
                      
אבל קרע נוצר בחברה, וקונולי עוזב ביחד עם רוב צוות התכנות. מאחר שהיו להם משקיעים משותפים, אפיקס מחזקת את רשימת העובדים שלה ע"י מיזוג עם סטארפת' (Starpath), שנקראו ארקדיה עד שהם נאלצו לשנות את שמם לאחר השחרור של חברת אמרסון של יחידת הארקדיה שלהם.

הבריחה ממסטר המוח - אפיקס 1983 סטארפת' הם הממציאים של יחידת הסופרצ'רג'ר
(Supercharger) של האטארי 2600 ב-1982. מכשיר אשר מרחיב באופן ניכר את הזיכרון של ה-2600 בזמן שמשחקים במשחקים המאוחסנים על קסטות טייפ, אשר אפשר להפעיל אותן דרך כל טייפ שהוא. כנראה שהמשחק המפורסם ביותר עבור הסופרצ'רג'ר הוא הבריחה ממסטר המוח (Escape From the Mindmaster), משחק מבוך3D מוקדם מגוף ראשון שתוכנת ע"י דניס קסוול (Dennis Caswell).

ב-1983 משוחרר גם פיטסטופ (Pitstop), משחק מרוצים מדהים אשר בו נזק הולך ומתווסף לצמיגים מחייב עצירה אל הבורות. שם התוכנה מציגה סצנה ריאליסטית של פיטסטופ, עם השחקן ששולט בצוות הבור, הממהרים להחליף את צמיגי המכונית ולמלא את מיכל הדלק ללא הצפת יתר. לאחר מכן יוצא המשך למשחק בשם פיטסטופ II ב-1984, התומך בשיפור דרמטי באיכות הגרפיקה, ומחקה כמעט לחלוטין את המשחק Pole Position של אטארי, אבל עם הורדה משמעותית בשליטה במכונית. המשחק מציג את תצוגת המסך החצוי הראשונה, ומאפשר לשני שחקנים להתחרות זה כנגד זה.
 
אפקטי סאונד מפיטסטופ (הפעל רמקולים):
         
         

פיטסטופ - אפיקס 1983

 

 

 19-03-04 / 17:22  עודכן ,  22-01-04 / 16:10  נוצר ע"י שחר פורמן  בתאריך 
 מקדשים ומחשבים - הקודםהבא - האולימפיאדה כובשת את המחשב 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 3