» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שלישי 7 במאי 2024
מקדשים ומחשבים
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב שבעה-עשר: אוכלי הבייטים  מקדשים ומחשבים גרסה להדפסה

מקדשים ומחשבים

מקדש אפשאי - סימולציות אוטומטיות 1979 אם יש דבר אחד שהולך יד ביד עם משתמשי מחשב של סוף שנות ה-70', זה משחק הנייר וקוביות של TSR מבוכים ודרקונים. ג'ים קונולי (Jim Connelley) הוא שליט המבוך של משחק D&D בקליפורניה, ואחד מהשחקנים הרגילים הוא ג'ון פרימן (Jon Freeman), טירון לתחום תכנות המחשבים אבל מיודע מאוד בתחום תכנון משחק. בעבר הוא פרסם שני ספרים על משחקי לוח, ותורם למגזין התחביבים GAMES. בחופשו להציג את קניית מחשב הקומודור PET שלו כהוצאה מוכרת, קונולי מגייס את עזרתו של פרימן עם תכנון צי אוריון (Starfleet Orion), המתוכנת ב-BASIC. כאשר הם מסיימים את המשחק ב-1978, יש בידיהם את משחק הקרב הטקטי מבוסס החלל הראשון עבור המיקרומחשב. במטרה לשווק את המשחק, הם מייסדים את מפיצת משחקי המחשב הראשונה, סימולציות אוטומטיות
(Automated Simulations). למשחק יוצא המשך, פלישת אוריון (Invasion Orion), גם כן עבור ה-PET. שני המשחקים נוחלים הצלחה, ובסופו של דבר מועברים למערכות אחרות כדוגמת האפל II וה-TRS-80.

מקדש אפשאי - אפל II - סימולציות אוטומטיות 1979 אבל החברה ממש זוכה להצלחה אדירה ב-1979 עם הכניסה הראשונה שלה בסדרת קווסטי-המבוך, מקדש אפשאי (Temple of Apshai). המשחק הושפע מאוד מעניין שני המייסדים ב-D&D, המשחק הוא משחק התפקידים הממוחשב הראשון, המאפשר יצירת דמויות עם תכונות כמו כוח, תבונה, זריזות, כושר, אינטואיציה ואגו. לאחר שהשחקן יוצר את הדמות שלו בפונדק, הוא קונה נשקים, מגן ושריון. אספקט חדשני של המשחק הוא היכולת להתמקח עם הפונדקאי, ובכך לאפשר לשחקן להציע מחיר מעט יותר נמוך עבור הציוד מאשר מה שהמוכר רוצה בתקווה לחסוך כמה מטבעות על העסקה. לאחר שהוא מצויד, השחקן נכנס למקדש, המאוכלס ע"י מגוון מפלצות, בחיפוש אחר תיבות אוצר.

מקדש אפשאי - C-64 - אפיקס 1983 המשחק מציג מבט על, הגרפיקה מוגבלת, עם החדרים מכילים רק תיבה אפשרית, מפלצת שומרת, והקירות הריקים. כאשר השחקן מניע את דמות המסך שלו מסביב למבוך, המסדרונות נפתחים על מנת להכיל מעברים חדשים וחדרים, ושחקנים מופנים להתייעץ עם חוברת המשחק בשביל תיאורי חדרים מפורטים. המשחק זוכה בפרס משחק המחשב של השנה ב-1980 של האקדמיה לאומנויות משחקי ההרפתקאה ועיצוב אוריג'ין. למשחק יש שני המשכים, Upper Reaches of Apshai ו- Temple of Ra. כל המשחקים מתורגמים לכל פלטפורמות המשחק הגדולות, וכל הטרילוגיה משוחררת מחדש ב-1985 עם גרפיקות משופרות.

משחקים אחרים אשר יוצרו בשנותיה המוקדמות של החברה כללו את:
 

Crush Crumble and Chomp Star Warrior Keys of Acheron Rescue at Rigel



 18-03-04 / 12:04  עודכן ,  22-01-04 / 16:08  נוצר ע"י שחר פורמן  בתאריך 
 שלב שבעה-עשר: אוכלי הבייטים - הקודםהבא - סיפור אפיקס 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 4