» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום שני 6 במאי 2024
נאכלת על ידי גרו
דף ראשי  היסטורית משחקי המחשב  שלב חמישה-עשר: ניצני משחקי המחשב  נאכלת על ידי גרו גרסה להדפסה

נאכלת ע"י גרו

דייב לבלינג מארק בלנק שני סטודנטים מ-MIT בשם דייב לבלינג
(Dave Lebling) ומארק בלנק (Marc Blank) היו בין אלו שנהנו מהמשחק הרפתקאה. לבלינג כבר יצר גרסה משלו ל-!Spacewar. הוא גם כתב את הקוד עבור מבוך (Maze), משחק גרפי בו שני שחקנים נעים במבוך ומנסים לירות אחד על השני.

 
במטרה לעזור לעצמו עם האובססיה שלו למבוכים ודרקונים, הוא כותב תוכנת עזר שתעזור לו עם שמירת הספרים למשחק. הוא גם משתף פעולה עם בלנק ועם מתכנת נוסף, טים אנדרסון (Tim Anderson), על מנת ליצור משחק טריויה ששחקנים יכולים להוסיף לו ואשר מחזיק במסד נתונים של למעלה מ-1000 שאלות.

לאחר מכן לבלינג, אנדרסון וסטודנט נוסף בשם ברוס דניאלס מתחילים עבודה על ניסיון רציני לכתיבת משחק מחשב מבוסס הרפתקאה. הם מציירים מפות ובעיות יותר מסובכות לפתרון. הפרויקט נקרא זורק (Zork), מילה שטותית שבה הם השתמשו לתאר את כל עבודות הקוד שהיו בתהליך כתיבה.

אינפוקום

 

כאשר הם מסיימים את ניסיונם הראשון עם התוכנית ב-1977, יש להם משחק פועל בערך במחצית הגודל של מה שבסופו של דבר ייהפך להיות זורק I. נמצאים כבר במקומם רוב התיאורים למה שיהפוך להיות האימפריה התת-קרקעית האדירה שבקרוב תיהפך לאגדתית, כולל הגרו (Grue) האימתני, יצור שוכן חשיכה שנשאל ע"י לבלינג מעבודות הפנטזיה של ג'ק ואנס.

זורק עבור ה-TRS-80 - ויזוקורפ 1979 ביושבו על ה-PDP-10 של MIT, זורק עובר את הבדיקה הקפדנית המחויבת דרך ה-ARPAnet. מאות משתמשים מתמכרים למשחק, והמפתחים משתמשים בהצעות הרבות שמגיעות אליהם בשביל שיפורים ותוספות פאזל למשחק. בניסיונם למנוע את חשיפתם לעולם החיצון לכמה שיותר זמן, קבוצת זורק מייסדת חברה חדשה בשם אינפוקום
(Infocom). הפאזל הסופי מתווסף לזורק ב-1979, וכאשר המשחק פוגע בקיר הגודל של המגבייט האחד, עדכון המחשב המרכזי האחרון נעשה ב-1981.

בינתיים המיקרו-מחשב נולד. כאשר מערכות כמו TRS-80 של טנדי והאפל II מתחילות לתפוס אצל הציבור, קבוצת זורק רואה דרך שחברתם החדשה יכולה להתחיל למכור משהו. בלנק וחברו ג'ואל ברז (Joel Berez) מתחילים לעבוד על מערכת מתוחכמת להעביר את זורק מהמחשב המרכזי ואל המחשב הביתי ע"י יצירת שפה מיוחדת שתרוץ על מדמה, ושיכולה לפעול בכל סביבה. מכונת ה-Z מומצאת כמעבד לא קיים שיריץ את שפת אימפלמנטציית זורק (ZIL) המוקטנת החדשה. כל PC יריץ את תוכנת מפרש מכונת ה-Z, ה-ZIP שלו בשביל לפרש את הוראות מכונת ה-Z ויריץ את המשחקים. אבל זורק עדיין יותר מדי גדול בשביל להיכנס למגבלות הזיכרון המיניסקולי של המחשבים הביתיים, אז חלק גדול נלקח מהתוכנית הכללית ונהיה לבסוף זורק I.

ב-1979, לאחר עידונים רבים ואינסוף בדיקות תקינות, אינפוקום מתחילה לחפש מפיץ עבור זורק I. הם מוצאים אחד אצל Personal Software Inc. שידועים גם כויזיקורפ (Visicorp). הם יצרו את ויזיקלק (VisiCalc), תוכנת הגיליון האלקטרוני הראשונה עבור ה-PC. סוף סוף אינפוקום מקבלת את הצ'ק המוחשי הראשון שלה כאשר זורק I עבור ה-TRS-80 משוחרר לשוק בזמן לחג המולד.

זורק - אפל II - אינפוקום 1980 ב-1980, ברוס דניאלס בעובדו עבור אפל, יוצר ZIP עבור האפל II. ששת אלפים עותקים של זורק I נמכרים עבור המכונה בשמונה חודשים. בכללי, מיליון עותקים של זורק I נמכרים מסביב לעולם עבור מרחב מגוון של פלטפורמות מחשב.

בזמן שהם עובדים על ההמשך, קבוצת אינפוקום נהיית לא מרוצה מהמחסור בתמיכה מהמפיץ שלהם PS, ומחליטים להפיץ את המשחק בעצמם. הם שוכרים את מנהל השיווק מורט רוזנטל, והם מקימים משרדים ומתחילים את דרכם כמפיצי תוכנה עם זורק II. בסופו של דבר נעשים עשרה המשכים לזורק, ואינפוקום הופכת להיות אחת מחברות משחקי המחשב הגדולות ביותר בתעשייה, ועושה יותר מ-35 משחקים עבור כל פלטפורמת מחשב אישי אפשרית.
 

זורק I - אינפוקום 1980

 18-03-04 / 12:40  עודכן ,  22-01-04 / 15:34  נוצר ע"י שחר פורמן  בתאריך 
 אתה נמצא במבוך - הקודםהבא - התפתחות זורק 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2