כתיבת כותרות
הדרישות לכותרות מכוונות מאד שונות מהדרישות לכותרות מודפסות כיוון שמשתמשים בהם בצורות שונות. שתי ההבדלים העיקריים בשימוש הכותרת הנם:
· כותרות מכוונות בדרך כלל מוצגות ללא קשר לקונטקסט אליו הן שייכות: כחלק מרשימות של נושאים, כתוצאות חיפוש, כשם ברשימת המועדפים וכו. כמה מהמקרים הללו הנם מאד לא קשורים לרקע.
· אפילו כשמציגים את הכותרת עם מידע צמוד, הקושי שבקריאה מכוונת, והכמות המצומצמת של מידע שאפשר לראות במבט חטוף, מקשה על המשתמש ללמוד הרבה מהמידע הזה.לחלופין, בדפוס, הכותרת צמודה ומאד קשורה לכל הקונטקסט שמסביב, ויכולה להפרש במבט אחד. באינטרנט, כמות הרבה יותר קטנה של אינפורמציה נראית לעין במסך, ואפילו מידע זה, אינו נוח כל כך לקריאה, ולכן בדרך כלל אנשים לא קוראים אותו.
בגלל ההבדלים האלו, הכותרת צריכה לעמוד בפני עצמה, ולהיות מובנת מעליה גם כששער המידע אינו זמין. כמובן שהמשתמש יכול ללחוץ על הכותרת כדי לקבל את מלוא הנושא ברגע שהוא רוצה, אך לרב אנשים עסוקים מידי כדי ללחוץ על כל כותרת וכותרת כדי לגלות איזה נושא בדיוק היא מייצגת. קחו דוגמא מוכרת לכולנו: emails . רב האנשים מקבלים עשרות אמיילים כל יום; אמיל עם כותרת לא מעניינת, הרבה פעמים הולך לפך בלי להיפתח בכלל!!