היבט פדגוגי
סביבת למידה טובה צריכה לתת למשתמש מגוון כלים טכנולוגיים על מנת לתמוך בדרישות הפדגוגיות שלו. ההנחה העומדת בבסיס הפיתוח של סביבות הלמידה היא שניתן לקדם תהליכים פדגוגיים באמצעות עזרים טכנולוגיים. סביבת הלמידה נותנת למרצה מספר כלים נוחים (ככל שסביבת הלמידה מוצלחת) לעשות כל זאת בעצמו, ללא ידע מוקדם בהקמה וניהול של אתרים באינטרנט. מובן שבסופו של דבר חייב המרצה להשתמש נכון בכלים אלה על מנת להשיג את המטרה.
כניסת עידן האינטרנט לחינוך מעלה ציפיות לשינוי והשפעה על איכות ההוראה והלמידה. האינטרנט מהווה כלי יעיל לנגישות מהירה למידע רב ולשימוש אינטראקטיבי, ויש לבחון דרכים יעילות לשילובו בהוראה. בתי-הספר מצטיידים במחשבים וגם מספר המשתמשים באינטרנט בעולם כולו עולה במהירות.
כיום, בעידן בו המידע זמין ונגיש יותר מאי פעם, היצע המוצרים והכלים של חברות העוסקות בתחום פעילות זהה, הופך דומה יותר ויותר, עד שללקוחות הסופיים קשה להבחין בין היתרונות היחסיים של המוצר או הכלי אותם הן מספקות. מנהלי הדרכה, המורה או המרצה מתמודדים בבואם ליישם את סביבת הלמידה אותה הם מפתחים בבעיה הבאה: כיצד קובעים את השילוב הנכון בין שיטות ההעברה והלימוד השונות לבין מטרות הלימוד של ההכשרה. קיימות עשרות גישות ועשרות מומחים מציעים מודלים וגישות שונות אשר אמורים לספק פתרון לבעיה זו.
לצערנו, טרם פותחה הנוסחה או מודל דידקטי מוכח אשר יסייע לפתרון בעיה זו. אולם, בכל-זאת, אנו מביאים בפניכם מספר עזרים/כלים אשר סביבת הלמידה חייבת להכילם על-מנת לקדם תהליכים פדגוגיים בעזרת כלים טכנולוגיים.