תוצאות החיפוש
מנוע חיפוש אמור לסייע לגולש להגיע באופן ישיר ומהיר לתוכן שהוא מחפש. אמנם, לפי ד"ר נילסון משתמשים אינם מנסחים בצורה מדויקת את מה שהם מחפשים. ולכן הם מקבלים תוצאות שאינן רלוונטיות או תוצאות שגויות. ואז הם מבזבזים הרבה זמן לחפש בין תוצאות החיפוש את מה שהם רוצים. מכיון שאי אפשר לשנות את התנהגות ציבור הגולשים, צריך להשקיע במבנה ואופן הצגת התוצאות באופן שיעזור לגולש להגיע לדף שהוא מחפש.
מיון התוצאות: דוגמא מהאתר של ידיעות אחרונות
תוצאות זהות
מנוע החיפוש צריך להוציא תוצאות כפולות מהרשימה. לפעמים אפשר להגיע לאותו עמוד על ידי כתובות די דומות אבל לא זהות. בנוסף, כאשר מבצעים חיפוש לפי מילה בטקסט, אותו דף יכול להופיע פעמים רבות בטור תוצאות שונות. חבל שמשתמש יגיע פעמים רבות לאותו דף כאשר הוא לוחץ על קישורים לתוצאות שאמורות להיות שונות. זה גורם לתסכול ולבלבול מיותרים.