אינטראקציה
השורה התחתונה: לאפשר לכל המבקרים לשלוח אינפורמציה, לבקש תגובות ולהיות בקשר עם האתר, גם בעזרת טכנולוגיות מסייעות.
ההנחיות הרלוונטיות:
- טפסים מקוונים צריכים לאפשר לכל האנשים שמשתמשים בטכנולוגיות מסייעות להשתמש בכל חלקי הטופס, החל בקריאת ההוראות וכלה בשליחת מידע (508 פריט n).
- מה הכוונה: הנחיה זו היא פשוטה להבנה אך קשה לביצוע. הטפסים חייבים להיות נגישים לגמרי למשתמשים בעלי קוראים מסכים, או שמשתמשים במקלדת בלבד (ללא עכבר). הדבר דורש תכנות ספציפי וזהיר.
- לא לפספס: חשבו שנית על הפונקציונליות של הטופס: האם השדות הכרחיים? האם הטופס ברור ככל האפשר? האם הטופס עצמו הכרחי?
- מה הכוונה: הנחיה זו היא פשוטה להבנה אך קשה לביצוע. הטפסים חייבים להיות נגישים לגמרי למשתמשים בעלי קוראים מסכים, או שמשתמשים במקלדת בלבד (ללא עכבר). הדבר דורש תכנות ספציפי וזהיר.
- כאשר ישנה תגובה שמוגבלת בזמן, יש להודיע למשתמש על הגבלת הזמן, ולתת לו הזדמנות לבקש עוד זמן (508 פריט p).
- מה הכוונה: השימוש הוא בדרך כלל מסיבות בטיחות, כאשר נדרש שם משתמש (login), והמערכת עשויה לקצוב זמן תגובה מסויים למשתמש, שאחריו לא תאפשר כניסה. במקרה כזה, על המערכת להודיע למשתמש על הגבלות הזמן, ולאפשר לו, בצורה נגישה (כלומר לא בעזרת העכבר) לבקש זמן נוסף.
- מה הכוונה: השימוש הוא בדרך כלל מסיבות בטיחות, כאשר נדרש שם משתמש (login), והמערכת עשויה לקצוב זמן תגובה מסויים למשתמש, שאחריו לא תאפשר כניסה. במקרה כזה, על המערכת להודיע למשתמש על הגבלות הזמן, ולאפשר לו, בצורה נגישה (כלומר לא בעזרת העכבר) לבקש זמן נוסף.