מאמרים
ג’ייקוב נילסן
מרץ 2002
קישורים לעומק נותנים אפשרות לגולש להגיע ישירות לעמוד תוכן באתר שלך מבלי לעבור דרך עמוד הבית או עמודים אחרים. הגולש פשוט לוחץ על הקישור בתוצאות החיפוש או באתר אחר והוא כבר נמצא בלב ליבה של האתר שלך. ישנם מעצבים שלא מרוצים מזה, אמנם צריך לעודד את השימוש בקישורים לעומק מהסיבות הבאות:
אמנם, צריך לתת תמיכה כדי לאפשר קישורים לעומק:
- תודיע לגולש איפה הם נמצאים ברשת ומה האפשרויות העומדים לפניהם.
- תשים לוגו, אפשרות לחיפוש וקישור לעמוד הבית בכל דף באתר.
- תסביר לגולש היכן הוא נמצא בתוך האתר.
- תשים פס ניווט או תפריט בכל דף באתר.
ג'רי מקגוברן
אוגוסט 2001
מכיוון שיש מלירדי דפי מידע ברשת , האתגר הגדול ביותר הוא להגיע לדף עם המידע הדרוש. קישור אמור לעזור לגולש להגיע ישירות לתוכן שהוא רוצה מבלי שהוא יצטרך למצוא אותו לבד. אמנם הרבה פעמים הקישור אינו מגיע ליעד שלו. ישנם כמה סיבות לתופעה זו:
- הרבה אתרים נסגרו (במיוחד לאחר הכריסה של עולם הדוט-קום)
- אתרים לא מתוחזקים היטב
- משנים את המבנה הבסיסי של האתר ועם זה את הכתובות של הדפים.
לכן, חובה בשגרה לבדוק את כל הקישורים שמופיעים אצלך באתר כדי לוודא שהם תקיפים. גולש שמגלה קישור לא פעיל באתר שלך יקבל את הרושם שאתה לא אמין ומקצועי מספיק וזה הרושם האחרון שאתה רוצה לצייר.
בצד שני של המטבע, תנסה כמה שפחות לשנות את כתובות הדפים שלך. אם אתה מוכרח לעשות את זה בגלל החלפת שרת או שינוי בסיסי במבנה, תשאיר קישור לכתובת החדשה לגולש.
3. חוק "העברת נתונים" של נילסן
אפריל 1998, גייקוב נילסן
חוק "קצב העברת הנתונים" של נילסן קובע ש: 1. מהירות יצירת הקשר עיי משתמשי קצה גדלה ב- 50% בשנה. 2. אי אפשר יהיה לנצל את הגדילה הזו בקצב העברת הנתונים, עד 2003. ע"פ נתונים אלו, בחמש השנים הבאות, ישלטו ברשת משתמשים בעלי כה חיבורים איטיים כך שזמן הורדת כל דף מהרשת יהיה יותר ממה שכל גורם אנושי מגדיר כהגיוני. לכן, הקריטריון המרכזי בעיצוב חייב להיות זמן ההורדה בכל הפרוייקטים של הרשת עד בערך שנת 2003. העיצוב המינימלי מנצח. בערך ב- 2003 תהיה למשתמשי הקצה מהירות שתתאים לקו "t-1" אישי. עובדה זו תאפשר להם להוריד דפים בפחות משניה, ז"א שהם יוכלו לגלוש ברשת בחופשיות. חווית המשתמש תהפוך ליותר מספקת כאשר זמן התגובה יהיה פחות משניה.
ינואר 1998, גייקוב נילסן
מטרת כותרת הקישור היא לעזור למשתמש לחזות מה יקרה אם הוא ילך בעקבות הקישור.
מידע נכון לכלול בכותרת קישור יכול להיות :
1. שם האתר אליו יוליך הקישור (אם שונה מהאתר הנוכחי) .
2. שם תת האתר אליו יוליך הקישור (אם נשארים באותו אתר אך זזים לחלק אחר שלו).
3. פרטים נוספים שימצאו באתר היעד ואיך הם מתקשרים לתוכן הנוכחי ולנושא הדף הנוכחי.
4. הודעות על בעיות בהן אפשר להיתקל בצד השני של הקישור (כמו "רישום משתמש חובה"
שמגיעים לאתר של הניו יורק טיימס).
אורך כותרת קישור לא צריך לעבור את ה- 60 תווים. אין צורך להוסיף כותרת אם ההקשר ברור מהקישור עצמו או מסביבת התוכן שלידו. על תניחו שהקישור יראה אותו דבר לכל המשתמשים, דפדפנים שונים יציגו כותרת קישור בצורות שונות. בכל מקרה, כותרת קישור אינה מבטלת את הצורך בטקסט מובן מסביבה גם ללא מבט בקישור.
מרץ 1997, גייקוב נילסן
לפי תוצאות מחקרים חשוב ביותר למשתמש הרשת לא לחכות יותר מ- 10 שניות עד שהמידע
מופיע על המסך. הבעיה היא שזמן התגובה תלוי בחוליה החלשה ביותר בשרשרת מהשרת
לדפדפן :
- התפוקה של השרת (בד"כ לא בעייתי)
- חיבור השרת לרשת
- הרשת עצמה
- חיבור המשתמש
- מהירות הדפדפן של המשתמש
לכן צריך לדאוג שלפחות חלק מהמידע יופיע מהר. קוים מנחים להעמסה מהירה הם:
1. החלק העליון של העמוד אמור להיות משמעותי, אפילו כאשר התמונות עוד לא הופיעו.
2. השתמש בתכונותALT (מפתח שמות) לתמונות כדי שהמשתמש יכול להבין מה הם לפני שהם
מופיעים.
3. כלול תכונות גובה ואורך לכל התמונות ועמודי טבלאות.
4. חלק טבלאות מורכבות לטבלאות יותר פשוטות.