איך בוחרים מבנה?
שני הכללים החשובים ביותר הם:
1. חייב להיות מבנה וסדר באתר.
למרות שזה כלל בסיסי, ישנם אתרים שצומחים וגדלים עם הזמן ופשוט מסתעפים דפים בלי תכנון וחשיבה ובסוף נוצר סלט פירות כאשר אין יחס סיסטמטי בין חלקים שונים של האתר. יכול להיות שמעצב האתר יידע איך להגיע לכל דף ודף, אמנם במקרה כזה – אין למשתמש כל סיכוי להבין את האתר ולהיעזר בו.
דוגמא של חוסר מבנה מהאתר של אינדיאן צ'יילד
2. תסתכל מנקודת מבט של הגולש.
אל תחלק את האתר לפי המבנה הפנימי של החברה/ המוסד שלך. לא צריך לעניין המשתמש איך החברה שלך בנויה והוא אינו אמור להכיר את זה כדי לנווט בהצלחה. המשתמש הוא העיקר וצריך שהאתר תהיה בנויה לצרכיו ובהתאם לפעולות שהוא ירצה לעשות. לדוגמא, יכול להיות שבבנק ישנם יחידות נפרדות לחשבונות עובר ושב בשקלים, חשבונות במטבע חוץ, ותוכניות חסכון. אמנם, כאשר לקוח מבקש מידע על המצב הכספי שלו, הוא אינו רוצה להסתכל בג' מקומות שונות ולכן צריך למקד את כל המידע במקום אחד.
דוגמא מהאתר של אפל
בתוך האתר מופיעים כל המוצרים של חברת אפל, הן מבחינת חומרה, הן מבחינת תוכנה, והן מבחינת שירותים ללקוח. אמנם, מי שמחפש תוכנה ספציפית, לדוגמא, יתקשה לדעת האם הוא נמצא בחלק של "software", בחלק של "store", או מתחת ל"business". אלו הם חלוקות שקיימות בחברת אפל, אבל גולש אינו אמור להבין את החלוקה. לכן, יתקשה למצוא את המידע הדרוש לו.