כותרת הקישור
מאד חשוב שהגולש יבין לאן קישור מסוים מוביל אותו. אמנם, ההסבר אינו חייב להיות מעוגן דווקא בטקסט. אינטרנט אקספלורר 4.0 וגרסאות יותר חדשות תומכות באפשרות של "כותרת לקישור. כאשר העכבר נמצא מעל לקישור, כבר לפני שלוחץ המשתמש עליו, מופיע הסבר על הקישור. קל מאד לכתוב את קטע הקוד הדרוש.
דוגמא
תשים את העכבר מעל המלים ג'ייקוב נילסן
הקוד שנכתב כדי לקבל אפקט זה הוא:
<A HREF = "http.useit.com/jakob” TITLE = "Author Biography">ג'ייקוב נילסן</A>
פרטים שיש להכניס בכותרת הקישור
היות ומטרת הכותרת הוא לספק למשתמש מידע על הקישור כדי שיתאים את הציפיות שלו, כדאי שיכיל את הפרטים הבאים:
· שם האתר שהקישור מוביל אליו (אם הוא שונה מהאתר הנוכחי)
· שם הדף שהקישור מוביל אליו (אם הוא יישאר באתר הנוכחי, רק שיעבור לדף אחר)
· פרטים על התוכן וסוג המידע שיופיע בעמוד היעד והקשר שלו לעמוד הנוכחי.
· התראות על בעיות בעמוד היעד (לדוגמא, במידה ודרושה הרשמה או תשלום, צריך לציין את זה מראש.)
בכל מקרה, הכותרת אינה מהווה תחליף לעיצוב נכון של התוכן. זאת אומרת, המשתמש צריך לדעת פחות או יותר למה מיועד הלינק גם בלי הכותרת. אל תשכח, גם, שלהרבה גולשים, אין אפשרות לקרוא את הכותרות. לדוגמא
אורך כותרת הקישור
אמנם, צריך להקפיד על האורך של כותרת הקישור- אין לעבור מעל ל80- תווים, ומומלץ להגביל ל – 60 תווים לכל היותר. אין צורך להוסיף כותרת קישור אם מובן מההקשר לאן הוא מוביל. במקרה כזה המשתמש פשוט מבזבז זמן כשהוא מסתכל עליו. לדוגמא