קישורים
מזה קישור?
הקישור מהווה את החלק הכי חשוב של היפרטקסט ונותן יכולת ניווט למשתמש שמקל עליו לגלוש ברשת ולהגיע למקומות חדשים באינטרנט. ישנם שלושה סוגים של קישורים:
1. קישורים שמגדירים את המרחב של המידע ונותנים למשתמש את האפשרות להגיע למקומות שונים בתוך המרחב הזה. לדוגמא, קישור לעמוד הראשי או לעמוד הבא באתר.
2. קישורים אסוציאטיביים בתוך התוכן של הדף שמצביעים לעמודים אם מידע נוסף על תוכן הטקסט.
3. קישורים מהסוג "תראה גם" – במידה שהמשתמש לא מצא את המידע הדרוש בדף, הוא יכול לנסות באתר אחר.
תיאור של הקישור
כאשר משתמש מסתכל בדף באינטרנט, קודם כל הוא בודק ברפרוף מה הוא יכול לעשות עם הדף הזה. זאת אומרת, הוא סורק את הטקסט וקורא את הקישורים שהם בולטים. כדי לאפשר מקסימום תועלת מהתרגיל הזה, כדאי ש –
הקישור יהיה קצר ככל האפשר כדי שהמשתמש יכול לקלוט את האינפורמציה בקלות.
תכיל מידע רלוונטי בטקסט של הקישור. לדוגמא אל תכתוב "לחץ כאן כדי לקבל מידע על גן החיות
", אלא "תראה עוד מידע על גן החיות"
תן למשתמש אינפורמציה על מה הוא יכול לצפות מהקישור. לדוגמא, קישור לג'ייקוב נילסון (המומחה על שימושיות) יכול להוביל אותי לעמוד הבית שלו, לאתר אחר שמסביר עליו, או לאפשרות לכתוב לו אי-מייל. אין למשתמש זמן וסבלנות לבדוק את כדאיות של כל קישור וקישור, ולכן, הסבר קצר, יכול מאד לעזור וליעל את התהליך.