וידאו
וידאו צריך להיות כדבר נוסף לטקסט ולתמונות יותר מאשר להביא את עיקר האינפורמציה של האתר.
כמה שימושים טובים לוידאו:
ü לפרסום של תוכניות טלוויזיה, סרטים ועוד אמצעי תקשורת שבדרך כלל משתמשים בטרילרים לפירסומם.
ü לתת למשתמש תחושה של האישיות של דמות.
ü להראות דברים שנעים, כגון קליפ של בלט.
דבר אחד שאיחודי לוידאו (וגם לאודיו מדובר) ומגיע לו התייחסות מיוחדת, זה שכל narration יגרם לקושי ,למשתמשים שמדברים שפה אחרת או למשתמשים עם ליקויי שמיעה. בעוד שאנשים מסוגלים להבין טקסט כתוב בשפה זרה, כיוון שהם יכולים לקרוא בקצב שלהם או להיעזר במילון, בטקסט שמדובר הם יכולים פשוט להתייאש כי הם לא מסוגלים לעקב אחרי מה שהם שומעים.
בנוסף, אם לאודיו אין איכות טובה, זה גם מקשה על הבנתו, לכן צריכים לדאוג שהאיכות של האודיו תהיה מאד טובה, אחרת עדיף לוותר עליו. פתרון אחד לבעיה זו הוא השימוש בכתוביות, ממש כמו בסרטי טלוויזיה. אבל גם זה לא כל כך פשוט:
כמו שרואים בתמונה מספר 1, כתוביות, כפי שאנו מכירים אותם, נראות מצוין על מסך טלוויזיה. אך, כפי שניתן לראות על תמונה 2, הכתוביות כמעט לא ניתנות לקריאה כשהוידאו מוקטן לגודל שבדרך כלל הוא מועבר באינטרנט. אם שמים את הכתוביות בתוך קופסת כתיבה (text box) ומעדכנים את גודלם לגודל המתאים למסך מחשב, (תמונה מספר 3), הם הרבה יותר טובות לקריאה. בנוסף יש לזה יתרון שזה לא מקטין את שטח המסך.
כדי לשמור על התחושה שלמשתמש יש את השליטה, אפילו כשמציגים וידאו ארוכים, כדאי גם לתת אופציה בה המשתמש יוכל לצפות בפרקים של הוידאו שייבחרו מתוך תפריט. למשל כשמעבירים תוכנית טלוויזיה לאינטרנט, כדאי להשתמש במין תפריט כזה, במקום לייבא את כל התכנית במלואה ולא לתת למשתמש שום שליטה על מה שהוא רואה. כדאי לכתב ליד כל פריט בתפריט סיכום של מה כולל פרק זה, על מנת שהמשתמש יוכל להחליט האם זה אכן מעניין אותו או לא. צירוף תמונה שמייצגת את עיקר הקטע ליד הסיכום גם מומלץ, זה יכול לפתות את המשתמש יותר.
הדוגמא הבאה הנה דוגמא טובה ושימושית על הצגת וידאו. נאום המלכה מחולק לנושאים עיקריים. המשתמש רואה אותם מיד ולפי הכותרת והסיכום המלווה לה, יכולים בקלות לגשת לחלקים שמעניינים אותם. המשתמש לא מוכרח לראות את כל הנאום; אחרת הוא היה רואה אותו בטלוויזיה ולא באינטרנט!! כמובן שצריכה גם להינתן אופציה לנאום השלם (והם אכן עושים זאת), אבל זאת לא צריכה להיות האופציה היחידה.