וועידת-רחק (Teleconference)
יתרונות הלומדים
-
מערכות וועידה טלפונית שכוללות רכיבי וידאו מחקים הידודיות פנים מול פנים. זה נכון גם ברמה הכיתתית הכוללת וגם ברמה האישית. הלומדים יכולים לצפות במדריך שלהם או בלומדים אחרים בזמן-אמת.
-
הלומדים יכולים ללמוד אחד מהשני. לכן, מערכות וועידה טלפונית שמאפשרות הידודיות בין הלומדים נוטות לשפר את חוויית הלמידה הכוללת של כל המעורבים.
-
בגלל שללומדים יש גישה להידודיות בזמן-אמת עם המדריך שלהם, הם יכולים לשאול שאלות ולקבל משוב מיידי.
-
בשביל מערכות וועידת וידאו ברמה אישית, לומדים יכולים להיות מפוזרים גיאוגרפית בכל העולם. הם יכולים אפילו להשתתף בשיעור מהבית. מערכות ברמה הכיתתית הכוללת יצריכו מהלומדים נסיעה קצרה. וועידה טלפונית, עם זאת, מאפשרת ללומדים שאחרת לא היו יכולים להשתתף בשיעור ללמוד או לעבור הכשרה שתחומים המעניינים אותם.
-
בגלל שמערכות וועידה טלפונית בדרך כלל מאפשרים למדריך להשתמש בשילוב של אודיו, ווידיאו, טקסט וגרפיקה, בעיות סבוכות יכולות להיות מוסברות ללומדים.
יתרונות המדריך
-
בעוד הלומדים מפיקים תועלת מהידודיות פנים מול פנים עם המדריך שלהם ועם לומדים אחרים, מדריכים גם-כן מפיקים תועלת מכך שיש להם הידודיות בזמן-אמת עם הלומדים (לדוגמא: היכולת להחליט אם מושג מסוים הובן בצורה ברורה או שצריך עוד הסברים).
-
מדריכים יכולים להסביר ביתר קלות בעיות סבוכות ללומדים מרחוקים ע"י שימוש בשילוב של ווידיאו, אודיו, טקסט וגרפיקה של מערכות וועידה טלפונית.
-
בגלל שהחומר מועבר בזמן-אמת, המדריך יכול לשנות את תוכנו של הקורס כשצריך בלי לבזבז מקורות ולתבוע מאמצים רבים.
יתרונות המוסדות
-
אם המוסד משתמש בוועידה טלפונית ברמה האישית למטרות חינוכיות או הכשרתיות, וכבר צייד את העובדים שלו במחשבים אישיים הכשרה זו היא זולה. צריך רק תוכנת וועידה טלפונית וחיבורים רשת.
-
ע"י האפשרות שלכל אדם תהיה גישה לאינטרנט כדי להשתמש בוועידה טלפונית להשכלה או להכשרה, מוסדות יכולים להגיע לשווקים נרחבים יותר של לומדים מאשר בדרכים אחרות. כל אדם בעולם יכול, תיאורטית, להירשם לקורס וללמוד בשיעורים אלו.
חסרונות הלומדים
-
לוועידה טלפונית ברמה האישית, דרישות רוחב-פס מראות שללומדים יהיה צריך להיות חיבורי רשת מהירים משל עצמם, ולפעמים גם זה לא מספיק (לדוגמא: בשיתוף תוכנות).
-
הרבה חבילות וועידה טלפונית ברמה האישית מאפשרות רק לשני אנשים להשתמש ביכולות האודיו בו-זמנית. כלומר, כל אדם יכול להתחבר באודיו רק לאדם אחר אחד מהקבוצה בו-זמנית.
-
בדיוק כמו ביכולות אודיו, הרבה חבילות וועידה טלפונית מגבילים את זמן ההידודיות בין שני אנשים.
-
בגלל ששיחות וועידה טלפונית נערכות בצרוה סינכרונית, הלומדים חייבם להישאר מחוברים לרשת לכל אורך השיחה, ללא יכולת לבצע שום דבר אחר על המחשב או להתחבר רק להידודיות נדרשת.
חסרונות המדריך
-
בדיוק כמו הלומדים, מדריכים המתחברים לשיחת וועידה טלפונית כדי להעביר את החומר שלהם, חייבים שיהיו להם חבורי רשת מהירים.
-
בגלל שהמדריך בדרך-כלל ירצה לתקשר עם כל הלומדים שלו, וועידה טלפונית ברמה האישית יכולה להיות מאוד מגבילה שבשבילו. וועידה טלפונית ברמה כיתתית, לעומת זאת, מתירה שימוש בווידיאו ובאודיו בצורת תקשורת אחד-לרבים בקלות, ומאפשרת למדריך להעביר את החומר לכל הכיתה בו-זמנית תוך שימוש באודיו, ווידיאו ושאר יכולות.
חסרונות המוסדות
-
בשביל וועידה טלפונית ברמה הכיתתית, העלות של מתקנים יכול להיות גדול מכיוון שהחדרים חייבים להיבנות עם מסכים גדולים, מצלמות ויכולות תקשורת. חייבים להיות מספר קורסים עם מספר רב של לומדים כדי להצדיק עלות מימוש התחלתית זו.
-
בוועידה טלפונית ברמה האישית, רוב המוסדות משתמשים באינטרנט כרשת הבסיס שלהם. אם המקרה הוא כזה, אז נושאים של אבטחת מידע ופרטיות של מידע שעובר ברשת הלא מאובטחת הזו יכול להוות דאגה מרכזית למוסדות. זה נכון במיוחד ללימוד שמתעסק עם מידע המסוים למוסד מסוים או מידע המהווה יתרון למוסד מסוים. שימוש באינטראנט של מוסד ללימוד מוריד את הדאגה הזו.