CBT |
|
CBT
יתרונות הלומדים
- הלומדים יכולים ללמוד בקצב שלהם ובזמן שהם בוחרים.
- ללומדים יש יותר שליטה על סביבת הלימוד שלהם והם יכולים לעבוד בקצב שלהם על חלק מהחומר. שימוש באודיו, וידאו, הנפשה ושאר הידודויות מגדילה את העניין של הלומד.
- עיצוב קורס מודולרי הוא קל בסביבת CBT. לומדים יכולים ללמוד מודולים של השיעור דהיינו רק פרקים חלקיים של השיעור ולא את השיעור כולו בבת אחת.
- לומדים הלוקחים קורסים אלו יכולים להשתמש בתרגולים ובבחנים הבנויים במערכת כדי לקבל משוב מיידי על הביצוע שלהם בנושא המסוים בלימוד.
- הלומדים יכולים להשתמש בהרבה צורות למידה דרך מגוון של הגירויים ( אודיו, ווידיאו, טקסט) הבנויים בתוך סביבת הקורס.
- גישה למידע על תקליטור הוא מאוד יעיל, במיוחד כשמשווים לגישה למחשב מרוחק המשתמש בכלי תקשורת או באינטרנט. זה מאפשר למעצבים לכלול גרפיקה באיכות טובה יותר, ובכמויות גדולות יותר, לתוך חומר הקורס.
יתרונות המוסד
- מכיוון שאין צורך במדריכים בקורסי CBT, הקורס יכול להיות מפותח ע"י קבוצה עצמאית של מדריכים בזמן נוח לארגון.
לקורסים שנלמדים באופן לא-סדיר ע"י מספר רב של עובדים, קורסי CBT עוזרים למנוע בעיות תזמון ובכך שמתבזבז זמן יצרני של העובדים.
העלות ללומד של הקמת הקורסים שנלקחים ע"י מספר רב של לומדים הוא נמוך.
חסרונות הלומדים
- מכיוון שכל הלומדים לוקחים את הקורס בזמן הנוח להם, אין הידודיות בין הלומדים. הלימוד הוא עצמאי. הידודיות עוזרת מאוד בתהליך הלימוד.
- אין מדריך זמין לעזרה עם רעיונות קשים או כדי להדריך את הלומד בתהליך הלימוד.
- למוסדות אין שום שליטה על סביבת הלימוד בה הלומד לוקח את קורסי ה-CBT. סביבות בית, לדוגמא, יכולות להיות לא מתאימות ללמידה מכיוון שהלומד חייב לטפל בילדים או חובות בית אחרות כשהוא מנסה ללמוד, או בגלל שאין מרחב שקט פנוי ללומד.
- רב המוסדות מספקים משרד או חדר ללומדים הרוצים לקחת קורסי CBT. לעומת זאת, כשיחידים רוצים לקחת קורסים לעצמם, מסיבות אישיות או כחלק מההמשך תוכנית לימודית, הם חייבים שתהיה להם גישה למינימום תצורת מחשב הנדרשת עבור הפעלה של קורס מהתקליטור, שכולל מחשב אישי עם כלי מולטימדיה מותקנים עליו.
חסרונות המוסד
- המוסד חייב ליצור כמה ערכות של אותו חומר אם זה משתמש בכמה פלטפורמות בסביבה שלו. (לדוגמא: UNIX נגד WINDOWS, או MACINTOSH נגד מחשבי IBM מתאימים).
אם אין קורסים כלליים זמינים למטרות הארגון, עלויות גבוהות כלולות בעיצוב ופיתוח קורסים מסוימים וייחודיים. זה יכול להיות מוצדק רק אם יהיו הרבה לומדים הנרשמים לקורס זה.
כל עדכון שצריך לעדכן בתוכן הקורס מצריך מאמצים רבים ועלויות רבות לשנות את החומר ולצרוב מחדש אוסף חדש של תקליטורים. הדיסקים הישנים בדרך-כלל נזרקים.
אין שום הערכה לגבי הלימוד של הלומדים, אלא-אם-כן המוסד מחליט להשתמש בכלי מבחן אחרי שהלומדים לקחו קורס מסוים של CBT.
|
21-12-03 / 21:35 | עודכן , | 16-11-03 / 19:01 | נוצר ע"י מתן ברנע בתאריך |
|
|
|
|
|
דרכונט |
|
נושאי לימוד |
| CBT | CAI | WBT | Teleconference | קלטות ווידאו | VTT |
|
חיפוש | לא פועל |
|
כלי תוכן |
|
שירותי קהילה |
|
משלנו | לא פועל |
|
|
|
גולשים מקוונים: 4
|