» נושאי לימוד
» נושאי לימוד
יום רביעי 24 באפריל 2024
CAI
דף ראשי  טכנולוגיות  סקירה השוואתית  CAI גרסה להדפסה

CAI

יתרונות הלומדים
  • יש שטוענים שלימוד ב-CAI מגדיל את יכולות הלומדים.
  • לומדים יכולים ללמוד שיעורים או חומרי עזר בקצב שלהם ובזמן המתאים להם. זה חשוב במיוחד ללומדים אשר לא עומדים בקצב של השיעור ולא מצליחים לעקוב אחרי המדריך, אבל יכולים להדביק את הקצב ולמצוא את החומר החסר להם ע"י למידה יחידנית שלהם בעצמם, לבד.
  • ללומדים לעיתים קרובות יש את הגמישות של להחליט מתי הם רוצים ללמוד מודול/חלק מסוים מהשיעור ההכרחי להם להשלמת הלימוד הכיתה שלהם. זה מאפשר להם גמישות בקביעת הלוח-זמנים שלהם.
  • עיצוב קורס מודולרי הוא פשוט בסביבת CAI. מודולים הם תוספות שימושיות לחומר הלימוד ויכולים להשתמש בהם בזמן המתאים כשהחומר המקדים הנחוץ כבר נלמד. ללומדים, זוהי הזדמנות לבצע קצת עבודה ניסיונית כנדרש לכל נושא שדנו עליו בשיעור, כך שלא מעמיסים עליהם יותר מדי מידע ושעורי בית.
  • בדומה ל-CBT, הלומדים יכולים להשתמש בשיעורים ובבחנים מובנים כדי לקבל משוב מיידי על ביצועיהם בנושא שהם למדו.
  • בדומה ל-CBT, קורסים יכולים להיות מעוצבים כך שהלומדים ישתמשו בהרבה צורות למידה דרך מגוון של גירויים ( אודיו, ווידיאו, טקסט) הבנויים בתוך סביבת הקורס.
יתרונות המדריך
  • המדריכים יכולים לשלב את חומר השיעור עם מודולים מסוימים המוצעים ע"י כלי ה-CAI.זה מאפשר למדריך להקדיש זמן רב יותר, אם נחוץ, למעבר על רעיונות ותפיסות שונות בשיעור, תוך כדי נתינה ללומדים ללמוד את החלק המעמיק של השיעור בעצמם.
  • הלומדים יכולים להתקדם בקצב שלהם באמצעות כלי ה-CAI, מה שנאפשר למרצה להקדיש זמן רב יותר אישית לתלמידים שדורשים יותר תשומת לב.
יתרונות המוסד
  • לקורסים הדורשים לימוד נרחב על המחשב ע"י מספר רב של לומדים, מספר קטן יותר של מדריכים יהיו נחוצים כדי להדריך קבוצות גדולות אלו. הקבוצות יכולות ללמוד את חלק ההרצאה של הקורס בקבוצה גדולה, ואז להתחלק על-מנת ללמוד את שאר החומר לבד או בקבוצות קטנות. לקורסים שיש מספר גדול של לומדים בעל פוטנציאל גבוה, כלי ה-CAI יכולים לעזור להשיג רמה מסוימת של תקניות באיכות ובכמות של החומר שמתקבל ע"י כלל הלומדים. בדרך-כלל, כשקבוצה גדולה של לומדים צריכה לקחת אותו שיעור, כמה מדריכים מוקצים ללימוד החומר. בעוד הסגנון יכול להשתנות בין המרצים, התוכן של החומר שנלמד באמצעות המחשב הוא תקני אם כל הלומדים משתמשים באותו כלי של CAI.

 

  • לאחר מחקר של מאות מקרים של שימוש בקורסי ה-CAI נמצא שהלומדים לומדים יותר, הלומדים לומדים בפחות זמן, הלומדים יותר אוהבים את השיעורים ושהלומדים מפתחים גישה יותר חיובית למחשבים.
חסרונות הלומדים
  • יש הידודיות בין הלומדים בחלק ההרצאתי של השיעור כשהם משלימים את החלק הלא-CAI של השיעור, אם הם נמצאים בסביבה של שיעור מסורתי רגיל. אם CAI משולב עם עוד קורסי לימוד מרחוק לא תקשורתיים, אז אין הידודיות בין הלומדים. הידודיות כזו היא בעלת תועלת ללומדים.
חסרונות המדריך
  • מדריכים ה"מאמצים" כלי CAI כחלק מהקורס שלהם עומדים בפני מאמצים גדולים לתאם את החלק של ה-CAI שבדרך כלל מתקיים במעבדות מחשב מיוחדות או במחשבים מחוברי אינטרנט. תאום זה הוא תוספת לחומר הרגיל שהלומדים צריכים להכין להגיש לשיעור.
חסרונות המוסד
  • בדומה ל-CBT, המוסד חייב ליצור כמה ערכות של אותו חומר לימוד אם משתמשים בכמה פלטפורמות בסביבת הלימוד. (לדוגמא: UNIX נגד WINDOWS, או MACINTOSH נגד מחשבי IBM מתאימים).
  • החומר של ה-CAI לעיתים קרובות מותאם לנושאים מסוימים, וככזה, לעיתים קרובות מפותח ע"י העובדים. יש כמה תוכנות של שיעורים כלליים, לדוגמא, ללימוד מתמטיקה או שפות תכנות. כשאין שיעורים כללים מוכנים במוסד, העלות הכרוכה בפיתוח הקורס היא גבוהה. זה יכול להיות מוצדק רק במקרה של כיתות גדולות עם הרבה לומדים, ושהחומר יהיה יציב לאורך זמן (לא חומר שמשתנה כל שנה).
 22-01-04 / 09:05  עודכן ,  16-11-03 / 19:04  נוצר ע"י מתן ברנע  בתאריך 
 CBT - הקודםהבא - WBT 
תגובות הקוראים    תגובות  -  0
דרכונט
מהי מערכת הדרכונט?
אינך מחובר, להתחברות:
דוא"ל
ססמא
נושאי לימוד
חיפוש  |  לא פועל
משלנו  |  לא פועל
גולשים מקוונים: 2