תיעוד מקוון
תמיד עדיף לעצב ממשקים שכל כך קלים לשימוש שאין צורך בשום תיעוד חיצוני: המפורסם Help . זאת טעות חמורה להגיד "טוב, המשתמשים פשוט יצטרכו לקרוא על זה בקופסת העזרה". לרב למשתמשים אין זמן וסבלנות לקופסאות הללו. זה פשוט לא מקובל שאתר יבוא עם מדריך לשימוש בו. אבל בכל זאת ישנם הרבה דברים שכן דורשים הסברים בשל מורכבותם, ולכן הנה כמה טיפים לתיעוד שיהיה שימושי למשתמש: כיוון שמשתמשים נשים אל התיעוד רק כאשר יש להם בעיות ספציפיות, מאד חשוב לעשות את דפי התיעוד קלים למציאה.
בתיעוד מכוון חובה שיהיו שפע של דוגמאות: הרבה יותר קל למשתמשים לעקות אחר דוגמאות וליישמם לבעיות הפרטיות שלהם מאשר להחליט מה לעשות בעקבות הסברים כלליים על המערכת.ההוראות צריכות להיות ממוקדות-מטלה ולהדגיש איך לבצע דברים צעד אחר צעד. פחות מקום יוקדש להסברים על הרקע כי רב המשתמשים לא קוראים את החלק הזה בכל זאת.מילים קשות צריכות להיות מקושרות להסבר במילון.
וכמו תמיד באינטרנט: תהיה קצר, ישר ולעניין.
ניתן לכם המחשה של הנושא בעזרת מנוע החיפוש AltaVista.
מנוע החיפוש של AltaVista מציע עזרה למשתמש ישר מתחת לתיבה בו הוא צריך לכתב את בקשתו. זהו טיפ בקשר לתחביר הבקשה שיכול לייעל בהרבה את תוצאות החיפוש ולכן רעיון זה מצוין.על אף שהטיפ כתוב באותיות די קטנות (בתמונה שהבאנו הגדלנו אותו), המשתמש אמור לשים לב עליו, אם הוא מעוניין בייעול של חיפוש כיוון שהטיפ נמצא ישר מתחת לתיבת הבקשה. מצד שני. את כפתור העזרה, שמטרתו גם ללמד איך לייעל את החיפוש; ממוקם מאד רחוק מהטיפ. היה יותר יעיל לו היו שמים כפתור הרשום עליו "יותר טיפים לחיפוש טוב" ליד הטיפ. רב המשתמשים לא יגיעו לכפתר זה; הם פשוט לא יראו אותו כיוון שהעמוד עמוס במידע. וגם אם יראו אותו לא כולם יקשרו אותו עם טיפים לחיפוש.