ניווט
הרשת מושתתת על עקרון הניווט – שאפשר להגיע מאתר לאתר, ומדף לדף על ידי לחיצת עכבר בקישור. אמנם, כיון שיש מילירדי דפי מידע באינטרנט, זה קריטי שהמשתמש לא ילך לאיבוד ויימצא את מה שהוא מחפש. לכן צריך לעזור לגולש לא רק להגיע ממקום למקום אלא גם כן לענות על ג' שאלות בסיסיות:
1. היכן אני נמצא? (מידע על ההווה)
2. איפה הייתי כבר? (מידע על העבר)
3. לאן אני יכול להגיע? (מידע על העתיד)
עכשיו בא ננתח את ג' המרכיבים האלו ונראה איך הם באים לידי ביטוי…
היכן אני נמצא? ….
גולש שאינו מבין איפה הוא נמצא, לא יוכל להבין את המבנה של האתר ובוודאי שלא יוכל להתקדם ולמצוא עוד מידע רלוונתי באתר זו. לכן, המיקום שלו צריך להיות ברור גם ביחס לאתר שבו הוא נמצא, וגם ביחס לרשת כולו. מבחינה מסוימת,
... ביחס לרשת כולו
אין הבדל מהותי בין האתר שלך ושאר האתרים באינטרנט – כולם מורכבים מטקסט, גרפיקה ומולטימדיה – לכן אתה צריך לשים את הלוגו שלך בנוסך לשם החברה. המוסד בכל דף ודף באתר. הרבה גולשים יגיעו ישיר לדפי המדע באתר, מבלי לעבור דרך עמוד הבית שלך וחשוב שיידעו היכן הם נמצאים. בנוסף, צריך קישור בכל דף ודף לעמוד הבית, למי שרוצה להתעמק יותר באתר.
דוגמא מהאתר של מכללת ספיר
הגעתי לדף זה דרך מנוע חיפוש (מילה = "בגרות"). אין בו שום לוגו, שם של המוסד או קישור לעמוד בית, ולכן קשה להבין היכן אני נמצא, והכי חשוב – איך להיות בקשר איתם להירשם לקורס!
הרשת מושתתת על עקרון הניווט – שאפשר להגיע מאתר לאתר, ומדף לדף על ידי לחיצת עכבר בקישור. אמנם, כיון שיש מילירדי דפי מידע באינטרנט, זה קריטי שהמשתמש לא ילך לאיבוד ויימצא את מה שהוא מחפש. לכן צריך לעזור לגולש לא רק להגיע ממקום למקום אלא גם כן לענות על ג' שאלות בסיסיות:
1. היכן אני נמצא? (מידע על ההווה)
2. איפה הייתי כבר? (מידע על העבר)
3. לאן אני יכול להגיע? (מידע על העתיד)
עכשיו בא ננתח את ג' המרכיבים האלו ונראה איך הם באים לידי ביטוי…
היכן אני נמצא? ….
גולש שאינו מבין איפה הוא נמצא, לא יוכל להבין את המבנה של האתר ובוודאי שלא יוכל להתקדם ולמצוא עוד מידע רלוונתי באתר זו. לכן, המיקום שלו צריך להיות ברור גם ביחס לאתר שבו הוא נמצא, וגם ביחס לרשת כולו. מבחינה מסוימת,
... ביחס לרשת כולו
אין הבדל מהותי בין האתר שלך ושאר האתרים באינטרנט – כולם מורכבים מטקסט, גרפיקה ומולטימדיה – לכן אתה צריך לשים את הלוגו שלך בנוסך לשם החברה. המוסד בכל דף ודף באתר. הרבה גולשים יגיעו ישיר לדפי המדע באתר, מבלי לעבור דרך עמוד הבית שלך וחשוב שיידעו היכן הם נמצאים. בנוסף, צריך קישור בכל דף ודף לעמוד הבית, למי שרוצה להתעמק יותר באתר.
דוגמא מהאתר של מכללת ספיר
הגעתי לדף זה דרך מנוע חיפוש (מילה = "בגרות"). אין בו שום לוגו, שם של המוסד או קישור לעמוד בית, ולכן קשה להבין היכן אני נמצא, והכי חשוב – איך להיות בקשר איתם להירשם לקורס!