שטח של מסך
הקצאת שטח של המסך
התוכן של הדף עצמו צריך להיות החלק הכי דומיננטי במסך. הרי בשביל המידע הספציפי הזה, בחר המשתמש להגיע לדף שלך במקום ללכת למיליוני דפים חילופים אפשריים! לצערנו, ישנם הרבה דפים שמקדישים יותר שטח לצרכי ניווט מאשר לתוכן הדף. תבדוק בעצמך – לך לאתר כלשהו ותכסה את חלקי המסך שאינם מציגים את התוכן של הדף – תראה שלרוב כיסית בין 75% ל 85% מהמסך!
דוגמא: אתר של מאפקוואסט
אתר זו מיועד לעזור למשתמש לנווט בכבישים ולמצא מקומות במפה. אמנם רק כ30% מהמסך מנוצל להצגת המפה עצמה - שאר המסך מנוצל לצרכי ניווט באתר, שיווק ופרסום.
תוכן מול אמצעי ניווט
גם הדפדפן וגם מערכת ההפעלה "גוזלים" מקום במסך, שזה בלתי נמנע. אבל משתמש ששלם הרבה כסף עבור הפיקסלים במוניטור, דורש מימוש יעיל של המשאבים העומדים לרשותו. לפי ד"ר נילסן צריך להשתמש ב- 50% עד 80% משטח המסך לצורך הצגת התוכן.
אפילו כאשר מדובר בעמוד הבית, שחלק ניכר מתפקידו הוא לעזור בניווט והחיפוש באתר, בכל מקרה צריך להקצות מקום בשטח גם כן ללוגו, חדשות והודעות.
אתר זו מיעד לספק חומר לימוד למורים וחניכים במגוון תחומים ונושאים. למרות שסרגלי הכלים תופסים חלק ניכר מהמסך,בכל זאת, מה שנשאר מנוצל טוב. ישנם הרבה אייקונים צבעוניים לניווט אבל הם נפרדים ואינם יוצרים בלגן. אמנם,יש כאן קצת בזבוז של שטח המסך – ישנו תפריט בצד ימין וגם כן אייקונים שמגיעים לאותן דפים.
איך מגיעים לניצול אפקטיבי של שטח המסך?
כן תשאיר חלקים ריקים אבל רק כשהוא תורם לעיצוב הדף מבחינת התוכן או הניווט.
כן תוריד פרסומות מהדף במידת האפשר.
כן תזכור שחלק מבזבוז שטח המסך הוא בלתי נמנע, היות ואי אפשר לדעת מראש באיזה גודל מסך יוצג התוכן על ידי המשתמש. אי אפשר שהתוכן יוצג בכל מסך במלבן שלם ולפעמים יישארו חורים ריקים.