2. תכתוב לסריקה!
בד"כ משתמשים לא קוראים את כל הטקסט שעל המסך; הם עוברים על הטקסט ומחפשים מילים או משפטי מפתח ועל כל השער הם פשוט מדלגים. במחקר שנערך ע"י דר. נילסון ודר. מורקס, נמצא ש79% מהקוראים תמיד סורקים את העמודים.
דוגמא טובה לעמוד שמתוכנן לסריקה נוחה של המשתמש
ישנה כותרת מתומצתת לכל תת-נושא כך שבמבט עין אחד המשתמש יכול לראות מה כן מענייו אותו ומה לא. בנוסף, מצורף לכל כותרת, תקציר של הנושא. תקצירים כאלו הנם דבר ממש טוב לקורא, כי בצורה כזו אנו מאפשרים לו כמה אופציות לפני שהוא חייב לפגוש גוש של אינפורמציה שלו דווקא מעניינת אותו. קודם כל יש לו כותרת בולטת; אם הכותרת מושכת את צומת לבו, הוא יכול לקרוא את התקציר כדי שיהיה לו רעיון במה מדובר. לפעמים, התקציר מספיק לו והוא לא ייכנס לכתבה השלמה; ולפעמים, התקציר דווקא פותח את התאבון שלו והוא ייכנס בכדי לדעת את כל הפריטים. בנוסף, התמונה שמצורפת לסיכום הנה צורה מצוינת למשוך את צומת לבם של המשתמשים ולערער את תאבונם לכתבה, שזאת בעצם המטרה של הכותב.
דוגמא של דף שלא נכתב לסריקה
מצד שני יש לנו כאן אתר של היסטוריה עולמית בו הרעיון הכללי נורא נחמד: מצד שמאל אתה בוחר איזה שנים מעניינות אותך, ואז הוא מראה צירי זמן לציביליזציות הגדולות, עם קישורים לכל מיני אירועים מרכזיים. הבעיה היא שכשמגעים לדף זה, חוטפים שוק!!! במבט ראשון אי אפשר להבין כלום. הדף היה אמור להיות טוב לסריקה, אך הוא מביא יותר מידי מידע , ויותר מידי צפוף. ...
כמה עצות לכתיבה טובה:
תבנה את הטקס עם 2 או 3 רמות של כותרת.
תשתמש בכותרות משמעותיות, שהרי זה עיקר כוונת הכותרת.
השימוש בניקוד ( bulleted lists ) מומלץ כדי לשבר את הזרם של טקסטים אינפורמטיביים.
תשתמש בהדגשות כדי לגרום למילים חשובות לתפוש את עיני המשתמש. ניתן לעשות שימוש בטקסטים צבעונים.
כשהמשתמש סורק את הטקסט, הוא קורא את ההתחלה של כל פסקה ועובר האלה. לכן תשתמש ב"רעיון אחד לפסקה" ותדאג שהמשפט הראשון יהיה משפט מפתח.